Lediga jobb som Projektledare, reklam i Södertälje

Se lediga jobb som Projektledare, reklam i Södertälje. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Södertälje som finns hos arbetsgivaren.

Junior projektledare till fordonsproduktion

Ansök    Nov 15    AFRY AB    Projektledare, reklam
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Om rollen Ta chansen att bli en del av AFRY Future Graduate Program och ett spännande uppdrag hos en global kund inom fordonsbr... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
Ta chansen att bli en del av AFRY Future Graduate Program och ett spännande uppdrag hos en global kund inom fordonsbranschen! Vi är i dagsläget behov av en processtekniker/junior projektledare - ta tillfället i akt att ansluta dig till vår härliga sektion.
Vår kund, belägen i Södertälje, står inför en period av flera spännande förändringar och utmaningar och behöver stöttning av ingenjörer med intresse för produktion och projekt. Som processtekniker/junior projektledare kommer du spendera mycket tid nära produktionsgränssnittet för att säkerställa en effektiv och störningsfri produktion. Vid sidan av den dagliga pulsen kommer du även att agera junior projektledare i mer långsiktigt strategiska frågor. Rollen skapar förutsättningar för att kunna avancera till mer projektledar-rena roller där projekten ofta är av mer strategisk karaktär.
Du kommer ha en kommunikativ roll inom din produktionsenhet där du får möjlighet att i team arbeta med tekniska utmaningar tillsammans. Du kommer ha ett arbete med högt tempo och stort teknikinnehåll – ett riktigt spännande uppdrag för en teknikintresserad ingenjör med driv och ambitioner!
Du ser fram emot att:
Jobba i team och vara villig att hjälpa andra
Ta ansvar
Snabbt sätta dig in i nya sammanhang
Sprida positiv energi bland dina kollegor
Behålla ordning och reda, även i stressiga sammanhang
Få möjlighet att snabbt växa och utvecklas som ledare i en teknisk miljö

Vår sektion på AFRY består av cirka 10 juniora ingenjörer som sitter i varierande uppdrag hos olika kunder, både interna och externa. Vi strävar efter att träffas i sociala sammanhang relativt ofta och fokuserar då på att ha trevligt och roligt tillsammans.
Varför jobba med mig? – Rekryterande chef Henrik:
”Som chef är min första och andra prioritet att säkerställa att du trivs på jobbet. Majoriteten av konsulterna i min sektion är juniora och jag är både bekväm och brinner för att vägleda och stötta konsulter som fortfarande är i början av sin karriär. Jag är van att agera bollplank i utmanande situationer men uppskattar minst lika mycket att diskutera lärdomar och positiva erfarenheter.”
Kravspecifikation
Du har en civilingenjörsexamen med inslag av industriell produktion, LEAN, produktionslogistik eller liknande och har dessutom 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet - gärna en projektledarroll inom en industriell produktionsmiljö. Specifik erfarenhet av just axelproduktion anses väldigt meriterande!
Som person är du driven, självgående och en sann teamplayer. Du sätter kundens behov i fokus och är intresserad av att lära dig nya saker! Då du kommer ha flera kontaktytor har du lätt för att kommunicera med andra och räds inte för att delta i tekniska diskussioner.
Du kommer kontinuerligt lära dig och utvecklas i din roll och du ser fram emot att ta större ansvar i takt med att du bevisar din kapabilitet.
Även om vi är ett internationellt företag, värdesätter vi att du behärskar både svenska och engelska muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov.
Krav för denna tjänst är att du godtar en visstidsanställning (se information om Future Graduate Program nedan).
Kandidatutvärdering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas snabbt. Sista datum för ansökan är 2024-12-08.
Ytterligare information
AFRYs Future-koncept ger dig en konkurrenskraftig väg in på arbetsmarknaden. Konceptet sker i samarbete med kunden och du får under uppdraget testa på konsultrollen samtidigt som du redan från dag 1 får en god insikt i en mycket spännande kund. Efter avslutat Future-uppdrag är ambitionen från kunden att erbjuda en fast anställning till konsulten.
Läs mer om vår Future-väg här https://afry.com/sv/afry-future-graduate-program
För frågor kring tjänsten eller Future-konceptet, kontakta rekryterande chef på [email protected]
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected]
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen Visa mindre

Project Manager Global Integrated Business Planning

Ansök    Dec 15    Scania CV AB    Projektledare, reklam
Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. Are you excited of being an active part of Scania’s change journey? Do you want to be part of fixing our E2E flow, Scania’s highest priority right now? Do you enjoy untangling complex situations, draw conclusions and turn them into action? Are you challenged by the unexplored and see the possib... Visa mer
Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions.


Are you excited of being an active part of Scania’s change journey?


Do you want to be part of fixing our E2E flow, Scania’s highest priority right now?


Do you enjoy untangling complex situations, draw conclusions and turn them into action?


Are you challenged by the unexplored and see the possibilities in breaking new grounds?


We are in an ongoing transformation full of opportunities, where we strive to add the holistic perspective in everything we do. We are now looking for strong and skilled project managers to our E2E redesign PMO.


The Global Integrated Business Planning organization, organized by Sales & Marketing and working for Scania Group, is responsible for Scania’s Integrated Business Planning process (IBP) and the core process Order to Delivery (O2D) as well as the E2E flow redesign. Our vision is to sustain a stable delivery flow and achieve corporate targets, ensuring that customers trust Scania’s delivery capability.


We are now looking for Project Managers to join us in the journey to reach our vision and targets.


What We Offer


We can offer you a wide, challenging and developing position in an exciting and dynamic environment. We are together building a fast-moving organization with strong commitment to always have the end-to-end perspective. Cross functional collaboration is the key to success, and we work in close cooperation with all stakeholders in the processes. The focus and attention from Scania’s top management as well as their expectations of our results are high.


As a Project Manager, you will be responsible for and part of cross functional projects in the E2E Flow development. The characteristics of the initiatives can vary but common for all is the challenge to lead change from problem identification to implementation. The role gives you the opportunity to deepen your understanding of the Scania business and develop your ability to create value by analyzing and solving business challenges.


With the learning culture in the team, you are encouraged to challenge and try new ways of working that we believe will enhance our ability to deliver value. Depending on your strengths, your background and what motivates you, your mission in our organization can look differently.


Your profile


As a person you are curious and have a genuine interest in understanding the business from a holistic perspective. You want to drive activities cross functionally to see the improved result on the E2E flow. You are innovative and open for new ways of working. You inspire, engage people and enjoy working together in a team. You have a positive attitude, a perseverance in reaching goals and high level of responsibility. You have successful experience from leading change in complex conditions and become energized by challenges.


You are a strong leader that gets people from various functions and background to set common objectives and deliver on them.


One of your strong abilities is to quickly take in a large amount of information, connect the details to the bigger picture, analyze, draw conclusions and turn them into action in a structured way where you drive and follow up the activities. To explain and communicate complex matters in an easy and understandable way is key to success and you are a good communicator and contributor to a learning organization.


You have a relevant academic degree for the job and are fluent in English.


So, if you want to join a team, who together will develop the E2E flow in a changing and fast paced environment – take the opportunity and join us!


Application


Sounds interesting? Please apply no later than the 14th of January 2024.


A background check might be conducted for this position.


Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers, we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2022, we delivered 80,238 trucks, 4,994 buses as well as 13,400 industrial and marine power systems to our customers. Net sales totalled to over SEK 170 billion, of which 21 percent were services related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 57,000 people. Research and development are mainly concentrated in Sweden. Production takes place in Europe and Latin America with regional product centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com Visa mindre

Produktionsledare sökes till Mandarin!

Är du en lösningsorienterad, strukturerad och kreativ person? Då kan rollen som produktionsledare till Mandarin vara rätt för dig. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Mandarin Repro & Bild är en produktions- och reklambyrå belägen i Södertälje. Med 280 kvm studioyta och 7,5 meter i takhöjd i anslutning till kontoret är det en kreativ, härlig och inspirerade miljö att arbeta i. Hos Mandarin är det även högt i tak... Visa mer
Är du en lösningsorienterad, strukturerad och kreativ person? Då kan rollen som produktionsledare till Mandarin vara rätt för dig. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Mandarin Repro & Bild är en produktions- och reklambyrå belägen i Södertälje. Med 280 kvm studioyta och 7,5 meter i takhöjd i anslutning till kontoret är det en kreativ, härlig och inspirerade miljö att arbeta i.

Hos Mandarin är det även högt i tak mellan kollegor och arbetsplatsen kännetecknas av värme och goda samarbeten. I arbetsgruppen är målet gemensamt - de vill leverera högklassig service till sina kunder.

Vi söker nu en spindel i nätet som tycker det är roligt med varierande arbetsuppgifter. I rollen som produktionsledare kommer du att samarbeta med det kreativa gänget på Mandarin och med kundernas marknadsteam. För att lyckas i denna roll tror vi att du har bra ledaregenskaper, är duktig på att kommunicera och är van att samarbeta med andra i projekt. Dina arbetsuppgifter kommer att variera och kan exempelvis innebära att du planerar kampanjer eller utskick till kund, skapar material och hittar statister samt bokar locations. Detta är en operativ roll och vi ser det som mycket värdefullt om du är van att arbeta med flera kunder eller projekt samtidigt.

Du erbjuds
- Mo?jligheten att komma in i ett roligt och framga?ngsrikt fo?retag da?r en spa?nnande resa med stora mo?jligheter att utvecklas sta?r i fokus
- En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din karriär

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Du kommer att arbeta operativt från start till slut. Du planerar, skapar och genomför projekt eller kampanjer tillsammans med andra formgivare
* Du kommer även att kommunicera, leda och inspirera ditt närmsta team, kunder och samarbetspartners


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare arbetat som produktionsledare, producent eller i en motsvarande roll
- Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
- Har mycket goda kunskaper inom sociala medier
- Har goda kunskaper inom Adobeprogrammen
- Har god datorvana

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Problemlösande
- Driven
- Hjälpsam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kolla gärna in Mandarins projekt här Visa mindre

System Engineer, E-Mobility

Ansök    Nov 7    Scania CV AB    Projektledare, reklam
The Operations team at Scania Pilot Partner is ow looking for a new team member. More customers and sites to support needs us to grow. If it sounds interesting to change the world to the better at work, apply now! Who we are Scania Pilot Partner is a new function to increase speed and focus on the e-mobility. We are aiming for an entrepreneurial “company mindset” with end-to-end responsibility and clear accountability for the e-Mobility business. We create... Visa mer
The Operations team at Scania Pilot Partner is ow looking for a new team member. More customers and sites to support needs us to grow. If it sounds interesting to change the world to the better at work, apply now!
Who we are
Scania Pilot Partner is a new function to increase speed and focus on the e-mobility. We are aiming for an entrepreneurial “company mindset” with end-to-end responsibility and clear accountability for the e-Mobility business. We create and sell proof of concept solutions in segments and/or applications where no mature solution exists yet. We reduce risk by taking full responsibility for profit and loss but also by supporting uptime for the customer during the contract period. Our working environment is characterized by high integrity, a flat hierarchy and collective leadership. The team is highly diverse and global since we have team members in Australia, Germany, Gothenburg and Södertälje.

About the role
Your work as an System Engineer/E-mobility Specialist is to be a specialist in Pilot Partner customers. This could example mean doing diagnostic via the different controls systems and parametrize software and by that solving problem for the customer.
Summary of responsibilities:
- Supporting customer operation over the life cycle
- Be a support for trouble shooting and act as a flying doctor for complicated issues.
- Close contact with 3rd party suppliers
Your tasks:
- Support Pilot Partner customers. Often together with the team and also on your own both in Södertälje or at customer site.
- Customer sites are in Sweden, Norway, Germany and Australia.
- The work is to support already sold product solutions as well as be a part of future Pilot Partner solutions.
- The spread of technology we are working with is unique for Scania. All platforms, and also technique not in the modular toolbox as trailers, solar panels and so on.

The role holds a unique opportunity to get sales experience working internationally with Scania’s end-customers from a Head Office perspective.
Who you are
To be successful in this position, you need to be a dedicated team player, flexible when plans change and service minded with focus on the customer. You possess good leadership qualities and you can talk eye-to-eye with anyone in the organization. We are looking for someone who is strong in communication and have hands-on experience from supporting customer with heavy vehicles. On a personal level you strive to build wide contact networks with long term relationships through good communication, structure and trust. A great passion for the success of Scania’s customers is a given!
You likely have a Degree in Engineering or equivalent. You have probably experience from R&D and software development and have been working with customer where operations and uptime is key factors for success. Product knowledge is your thing, and dealing with correct rear axle ratio and downloading new software in the vehicle is well known.
If you think that you are suitable for this position, we highly encourage you to apply as soon as possible. At Scania Pilot Partner we celebrate difference and care deeply about diversity and inclusion – if you do not match all the requirements, please demonstrate how your passion, attitude and interest in the success of Scania’s customers might compensate for this
This position will be placed in Södertälje, and you should be prepared to travel. Our customers are international and frequent travels is a part of our work as e-mobility specialist.

Driving license for trucks and trailers (CE) is needed before applying for this position.
Application
If you think that this sounds interesting, we highly encourage you to apply as soon as possible! Last day to apply is 20230830



For any sorts of questions please contact
Andreas Fallberg +46 8 553 516 98
Head of Operations
A background check might be conducted for this position Visa mindre

Projektledare kommunikation – Telge AB

Vågar du välja både frihet och ansvar? Är du en strategisk kommunikatör med erfarenhet av projektledning? Vill du arbeta på en avdelning som har högt i tak och riktigt kul på jobbet? Då ska du fortsätta att läsa. Just nu söker vi nämligen efter en projektledare som ska komplettera vårt kommunikationsteam. Vågar vi välja varandra?   Så här säger Teresa Palmquist, rekryterande chef, om rollen: Som projektledare på kommunikationsavdelningen arbetar du nära ... Visa mer
Vågar du välja både frihet och ansvar? Är du en strategisk kommunikatör med erfarenhet av projektledning? Vill du arbeta på en avdelning som har högt i tak och riktigt kul på jobbet? Då ska du fortsätta att läsa. Just nu söker vi nämligen efter en projektledare som ska komplettera vårt kommunikationsteam. Vågar vi välja varandra?

 

Så här säger Teresa Palmquist, rekryterande chef, om rollen: Som projektledare på kommunikationsavdelningen arbetar du nära koncernens bolag. Du stöttar bolagen med att både strategiskt planera och operativt genomföra kommunikationsinsatser, både interna och externa i flera olika kanaler. Du ansvarar för att ta fram kommunikations- och aktivitetsplaner och arbetar både strategiskt och proaktivt. Du jobbar tillsammans med övriga funktioner på avdelningen för att skapa kommunikation på toppnivå. Välkommen till ett härligt gäng med hög kompetens. Vi är professionella, har roligt ihop och har alltid kunden i fokus.

 

Arbetsuppgifter och ansvar I den här rollen kommer du att vara fokuserad på antingen ett större bolag inom koncernen eller flera mindre. Du är kontaktperson mellan kommunikationsavdelningen och bolaget och du säkerställer att bolagets kommunikation är samordnad med övriga bolag inom koncernen. Du ansvarar även för att kommunikationen är i linje med koncernens övergripande mål, strategier och policyer.

Du kommer att vara både strategiskt och operativt ansvarig för att driva kommunikationsprojekt från start till mål. Du har din hemvist på kommunikationsavdelningen och till din hjälp har du kollegor i olika funktioner, exempelvis kreatörer och pressansvarig. Du ingår i enheten strategisk kommunikation och rapporterar till enhetens chef.

 

Vi är Telge AB Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service.  Här finns också vårt eget shared services – Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst – sin kärnaffär.

 

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha relevant utbildning inom kommunikation och bred erfarenhet av kommunikationsarbete. Du behöver minst tre års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete och du är van att ta fram kommunikationsplaner. Du behöver också ha erfarenhet av att operativt projektleda kampanjer, inklusive medieplanering och medieinköp samt av att kommunicera i digitala och sociala kanaler.

Som person är du prestigelös och nyfiken, med bra driv och hög initiativförmåga. Du behöver dessutom känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Mycket bra svenska i tal och skrift behövs för den här tjänsten.

 

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller flera av följande blir vi extra glada: hållbarhetskommunikation, projektledning på reklambyrå eller digitalbyrå, PR-arbete, kriskommunikation, arbete i större koncern, arbete i offentlig sektor, kännedom om Södertälje samt språkkunskaper i till exempel syroyo, arabiska, persiska eller finska.

 

Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.


Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, som kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Därför vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 18 december 2023.


Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det rekryterande chef Teresa Palmquist du ska kontakta, på 08-550 212 71. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Magnus Enderin för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss. Visa mindre

Projektledare inom Automotive

Ansök    Jun 2    AFRY AB    Projektledare, reklam
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Har du ett stort intresse för teknik? vill du arbeta med morgondagens autonoma och elektrifierade fordon som är en viktig del m... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Har du ett stort intresse för teknik? vill du arbeta med morgondagens autonoma och elektrifierade fordon som är en viktig del mot hållbarhet då ska du läsa vidare!
Tjänsten som senior projektledare kan beskrivas som att du står med ena foten i tekniken och den andra i ledarskap. Du kommer att leda mindre team & projekt och dina kontaktytor kommer vara inom flera olika kompetenser. Till exempel andra utvecklare, leverantörer, produktionsenheter och projektledare/chefer.
Våra projekt spänner över hela eller delar av produktutvecklingsprocessen: konceptutveckling, kravspecificering, visualisering/modellering, prototypbyggande, konstruktion, beräkning, konkurrensanalys, variantbildning, produktifiering, dokumentation och analyser av miljöpåverkan. Som senior projektledare omges du av ett väl uppbyggt kompetensnätverk, där vi delar kunskap och erfarenheter med varandra.
Gruppen och dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra ett energifyllt arbetslag där man med stort engagemang utbyter erfarenheter och stöttar varandra. Vårt team består av ett härligt kompetent gäng med flera olika nationaliteter. Gruppen är huvudsakligen placerad i Södertälje och i Liljeholmen.
Dina ansvarsområden:
Att ansvara för framtagning av en produkt och leda en grupp ingenjörer från olika discipliner - från idé till produktion, genom kravställande, konstruktion, verifiering/validering.
Du planerar, följer upp och samordnar interna och externa resurser med målsättning att leverera ett kvalitativt bra resultat som ger mervärde för såväl kund som oss själva, du ansvarar för att skapa bra relationer internt och externt som bygger förtroende och långsiktighet.
Du leder och fördelar arbeten i din projektgrupp.
Förutom goda teoretiska och praktiska kunskaper värdesätter vi att våra medarbetare är kreativa, självgående samt har en väl utvecklad känsla för kvalitet.



Kravspecifikation
För att lyckas i rollen ser vi dig som har en relevant akademisk examen från högskola eller universitet och har hunnit bygga en stark identitet som kompetent och erfaren projektledare. Du trivs som bäst när du agerar som länken mellan tekniken och affären. Har du tidigare erfarenhet från verksamhet kopplat mot fordonsindustrin så är det ett plus. I den här rollen behöver du kunna uttrycka dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du tycker om att arbeta enligt en tydlig process och du organiserar och planerar ditt arbete väl med tydlig målsättning att slutföra det som påbörjats och hålla deadlines. Du vårdar affären och har lätt för att skapa nya relationer och tar gärna aktivt initiativ i yrkesmässiga sammanhang.
Vidare sätter du upp mål för dig själv och arbetar ambitiöst för att nå dessa mål. Du är en positiv person som är trygg i dig själv och din kompetens.


Ytterligare information
Något av det vi kan erbjuda dig:
En trygg anställning med fast lön och kollektivtal – komponenter som är en självklarhet för oss!
En stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Vi lär oss av varandra på daglig basis i vårt arbete.
En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid.
Årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension med personlig rådgivning mm.
Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur- och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, yoga mm.

AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri.
I den här rekryteringsprocessen går vi genom ansökningar löpade. Det kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden har gått ut. Det är därför bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag 2023-06-25
Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringspartner Anders Kristiansen, [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Kvalitetsansvarig till AstraZeneca i Stockholm!

Ansök    Jan 23    Tng Group AB    Projektledare, reklam
Vi söker nu en Quality Assurance Associate till vår kvalitetsorganisation inom QA OSD Packaging på Astra Zeneca. Gillar du problemlösning? Vågar du ta beslut? Vill du bidra i kvalitetssäkringen av våra läkemedel?Astra Zeneca söker en kvalitetsansvarig till deras kontor i Södertälje. Kvalitetskontroll är en del av flödet för alla våra produkter. Kvalitetsorganisationens uppdrag är att arbeta tillsammans med tillverkningsenheterna inom Sweden Operations i S... Visa mer
Vi söker nu en Quality Assurance Associate till vår kvalitetsorganisation inom QA OSD Packaging på Astra Zeneca.

Gillar du problemlösning? Vågar du ta beslut? Vill du bidra i kvalitetssäkringen av våra läkemedel?Astra Zeneca söker en kvalitetsansvarig till deras kontor i Södertälje. Kvalitetskontroll är en del av flödet för alla våra produkter. Kvalitetsorganisationens uppdrag är att arbeta tillsammans med tillverkningsenheterna inom Sweden Operations i Södertälje, AstraZenecas största produktionsenhet, för att säkerställa att våra patienter får ett säkert och effektivt läkemedel till en rimlig kostnad.Låter det här intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Vi på QA OSD Packaging är omkring 25 engagerade personer, uppdelade på 2 grupper. I våra team känner alla en personlig koppling till de människor vi påverkar. Hos oss får du möjligheten att vara våra patienters ögon och öron. En betydelsefull roll som vi stolta tar på oss då vårt bidrag leder till att förbättra kvalitén på patienters hälsovård och slutligen kvalitén på deras liv.

Som kvalitetsansvarig konsult hos oss på TNG är du en viktig medarbetare som gör skillnad. Vi vet att det är din expertis och intresse för kvalitetssäkring som leder till framgång. Vi vet också att du jobbar bättre med en trygg anställning; kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".

Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklande uppdrag på arbetsplatser med spännande miljö.

Som konsult på TNG är du viktig. Ingen anställd i mängden på ett gigantiskt bolag, utan en uppskattad medarbetare som spelar roll. Vi specialiserar oss på fördomsfri rekrytering och konsultuthyrning och tror verkligen på vad vi gör. Hos oss är det din erfarenhet och kunskap, motivation och potential som spelar roll – och inte din ålder, kön, bakgrund, namn eller utseende.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta nära den spännande och dynamiska produktionen och vara med "där det händer". Dagligen deltar du i tvärfunktionella diskussioner vid produktionslinjen och tar avvägda beslut om hur produktionen ska löpa vidare utifrån kvalitetsaspekten. Att godkänna protokoll från tillverkningen och därmed ansvara för att våra produkter håller rätt kvalitet och uppfyller ställda krav är också en del av din vardag.

Dina arbetsuppgifter som Kvalitetsansvarig på Astra Zeneca kan också komma att innehålla

• Delta i projekt som till exempel New Product Introduction (NPI), investeringsprojekt för ny utrustning och Tech Transfer samt projekt kopplade till externa kunder, registreringar, lanseringar samt olika förbättringsarbeten.
• Utredningsarbete där du använder ditt logiska tänkande för att komma fram till beslut. Arbetet är självständigt och uppgifterna breda.

 

Värt att veta

På Campus AstraZeneca Södertälje möts vi i innovativa och högteknologiska miljöer för att tillverka läkemedel som förändrar liv. Det här är platsen för dig som är driven, tar personligt ansvar och motiveras av nya utmaningar och oändliga möjligheter. För att bygga vidare på vårt gemensamma ansvar att göra skillnad för människor, miljön och samhället.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på på 6 månader till att börja med med möjlighet till förlängning. Start omgående. Du utgår från AstraZenecas lokaler i Södertälje, söder om Stockholm. Arbetet är på heltid.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen krävs att du är en driven, lösningsorienterad person som tycker om att göra förändringar – stora som små. Du trivs med ett stort kontaktnät, kan tillgodose flera kunders olika behov och samtidigt prioritera ditt eget arbete. Du har förmågan att kommunicera på ett bra, förtroendeingivande sätt och hanterar de många kontaktytorna och ibland tuffa besluten med engagemang och integritet. Ditt driv samt din förmåga att arbeta både noggrant och strukturerat även vid ett högt tempo kommer hjälpa dig att lyckas.

Du ska ha en Naturvetenskaplig universitets- eller högskoleexamen om minst 4 år. Utbildningsinriktning kan t.ex. vara civilingenjör inom bioteknik, kemi- eller läkemedelsinriktning, eller en apotekarexamen. Goda kunskaper om läkemedelsframställning enligt gällande regelverk och Good Manufacturing Practice (GMP). Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift.

Det är meriterande med erfarenhet från tillverkning, kvalitetskontroll, kvalitetssäkring av läkemedel, myndighetsinspektioner eller validering/kvalificering. Även kunskaper inom LEAN är till din fördel. Vi ser gärna att du har ett intresse för teknik, system och process.

 

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Visa mindre

Kvalitetsansvarig till AstraZeneca i Stockholm!

Ansök    Dec 30    Tng Group AB    Projektledare, reklam
Nu söker vi en erfaren Kvalitetsansvarig för ett konsultuppdrag till AstraZeneca i Stockholm. Har du erfarenhet av kvalitetssäkring i läkemedelsindustrin? Sakkunnig i LVFS 2004:7 och söker en position i en komplex, internationell miljö? Är du konsult i dagsläget eller intresserad av att prova konsultrollen på ett längre uppdrag som Kvalitetsansvarig på AstraZeneca i Stockholm? Då kan detta vara en möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan redan idag! ... Visa mer
Nu söker vi en erfaren Kvalitetsansvarig för ett konsultuppdrag till AstraZeneca i Stockholm.

Har du erfarenhet av kvalitetssäkring i läkemedelsindustrin? Sakkunnig i LVFS 2004:7 och söker en position i en komplex, internationell miljö? Är du konsult i dagsläget eller intresserad av att prova konsultrollen på ett längre uppdrag som Kvalitetsansvarig på AstraZeneca i Stockholm? Då kan detta vara en möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Som Kvalitetsansvarig konsult hos oss på TNG är du en viktig medarbetare som gör skillnad. Vi vet att det är din expertis och intresse för kvalitetssäkring som leder till framgång. Vi vet också att du jobbar bättre med en trygg anställning; kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".

Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklande uppdrag på arbetsplatser med spännande miljö.

Som konsult på TNG är du viktig. Ingen anställd i mängden på ett gigantiskt bolag, utan en uppskattad medarbetare som spelar roll. Vi specialiserar oss på fördomsfri rekrytering och konsultuthyrning och tror verkligen på vad vi gör. Hos oss är det din erfarenhet och kunskap, motivation och potential som spelar roll – och inte din ålder, kön, bakgrund, namn eller utseende.

Dina arbetsuppgifter

Som kvalitetsansvarig innefattar dina arbetsuppgifter bland annat att:

• Upprätta analyser för att säkerställa och förbättra kvalitetsledningssystemet
• Implementera, hantera, underhålla och arbeta för att ständigt förbättra kvalitetsledningssystemet 
• Internutbildning samt säkerställa förståelse och praktisk användbarhet
• Arbeta med aseptisk fyllning
• Arbeta med GMP

Värt att veta

Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca. 12 månader med start i januari 2023 och utgår från AstraZenecas lokaler i Södertälje, söder om Stockholm. Arbetet är på heltid och det finns ingen möjlighet till remote arbete. 

 

Våra förväntningar

Vi ser gärna att du har en naturvetenskaplig magister- eller masterexamen och utbildning innehållande mikrobiologi. Du ska ha tidigare erfarenhet från kvalitetssäkring i läkemedelsindustrin och uppfylla kompetenskrav för Sakkunnig i LVFS 2004:7. 

Det är bra om du har goda kunskaper i GMP och meriterande om du har erfarenhet från arbete med aseptisk fyllning. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Visa mindre

Projektledare till Söderenergi

Söderenergi bidrar och driver utveckling för en hållbar energiförsörjning med minimal klimat- och miljöpåverkan. Vår vision är att skapa ett hållbart samhälle och förbättrade livsvillkor för kommande generationer. Vi lägger stort fokus på det personliga ägarskapet hos våra medarbetare och tillvaratar nya idéer och initiativ för att utveckla bolaget. Nu söker vi en Projektledare. Vill du arbeta i ett bolag med engagerade, kompetenta och ansvarstagande koll... Visa mer
Söderenergi bidrar och driver utveckling för en hållbar energiförsörjning med minimal klimat- och miljöpåverkan. Vår vision är att skapa ett hållbart samhälle och förbättrade livsvillkor för kommande generationer. Vi lägger stort fokus på det personliga ägarskapet hos våra medarbetare och tillvaratar nya idéer och initiativ för att utveckla bolaget.

Nu söker vi en Projektledare. Vill du arbeta i ett bolag med engagerade, kompetenta och ansvarstagande kollegor där du får vara med och göra skillnad för miljön på riktigt? Sök in idag, urval sker löpande!

Arbetsuppgifter
Söderenergis projektavdelning söker en engagerad och driven Projektledare. En spännande roll i ett utvecklingsorienterat bolag med fokus på hållbar energiutveckling för framtiden.

Som projektledare har du stor möjlighet att vara med och bidra till att ytterligare stärka Söderenergis fokus på en hållbar utveckling, med miljöanpassad teknik- och avfall för att möta framtidens krav. Det gör du i en projektdriven organisation, genom tvärfunktionellt arbete och i samverkan. Dina närmaste kollegor på projektavdelningen säkerställer att projekt, dess nyttor och effekterna vi vill uppnå för att lyckas, är en naturlig del av vår verksamhet.

Projekten varierar i storlek och komplexitet och kan till exempel handla om att konvertera system till fossilfria lösningar eller att skapa en laddinfrastruktur för tunga fordon.

Du kommer bland annat att:
• Styra projekt mot uppsatta mål så som resultat, tid, kostnad och resurser
• Arbeta med kravställning och upphandling
• Föra dialog och planering med leverantörer och entreprenörer
• Ansvara för att definiera tydliga krav, mål och omfattning
• Arbeta aktivt för att projekten levererar inom överenskommen tid, kostnad och kvalitet
• Sammanställa slutdokumentation för projektet

Du erbjuds
• Ett flexibelt arbete där möjlighet finns att arbeta hemifrån
• Arbeta med projekt som bidrar till ett mer hållbart samhälle
• Möjlighet att påverka och ansvara för den projektmodell som används
• Möjlighet till projektledarcertifiering enligt IPMA:s system

Vi söker dig som
• Tidigare arbetslivserfarenhet som projektledare alternativt en liknande roll där du arbetat i projektorienterat
• Erfarenhet av anläggning- och industriprojekt är meriterande
• Relevant akademisk utbildning är önskvärt
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi ser det meriterande om du är certifierad enligt PMI, IPMA eller liknande.

För att trivas hos Söderenergi ser vi att du som person har ett intresse för förändrings- och utvecklingsarbete där hållbar energiförsörjning är i fokus. Du drivs av att arbeta med strategiska frågeställningar och kan se hur dessa påverkar de operativa besluten. Du har en god förmåga att analysera och strukturera komplexa frågor/uppgifter.

Vidare är du initiativtagande och engagerad. Du är van att skapa goda relationer, samtidigt som du har integritet och kan agera självständigt.

Information om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering, där du blir anställd av Söderenergi. I denna rekrytering samarbetar vi med Professionals Nord och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till [email protected]. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en bakgrundskontroll kommer att genomföras. Du måste vara svensk medborgare.

START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
STAD: Södertälje
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lucas Bryggman

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Junior projektledare till stor kund!

Letar du efter nästa utmaning i din karriär på jakt efter en framtida roll som projektledare inom produktion? Då kan tjänsten som junior projektledare vara ett steg på vägen. Vi söker en junior projektledare som kommer att vara en del av en högteknologisk produktionsverksamhet hos vår kund i Södertälje. På köpet får du en god grund och en inblick i arbetet som projektledare och vem vet, kanske är det du som leder projektet själv i framtiden? Välkommen med... Visa mer
Letar du efter nästa utmaning i din karriär på jakt efter en framtida roll som projektledare inom produktion? Då kan tjänsten som junior projektledare vara ett steg på vägen. Vi söker en junior projektledare som kommer att vara en del av en högteknologisk produktionsverksamhet hos vår kund i Södertälje. På köpet får du en god grund och en inblick i arbetet som projektledare och vem vet, kanske är det du som leder projektet själv i framtiden?

Välkommen med din ansökan till tjänsten som junior projektledare redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för kunds räkning en junior projektledare till en av deras stora kunder inom fordonsindustrin. Rollen är för ett projekt inom produktutveckling och produktion. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos dem under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

 

Arbetsuppgifter:

• Leda och koordinera delar av projektet inom utveckling av elektrifierade fordon.
• Säkerställa hög produktivitet för att leverera enligt beställning.
• Stötta projektledare i dennes arbetsuppgifter vid behov.
• Lösa olika tekniska utmaningar som kan uppstå.

 

Vi söker dig som har:

• 1-3 års erfarenhet av liknande arbete.
• Erfarenhet av att delta i projekt i produktionsmiljö, gärna inom fordonsindustrin.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du är driven som person samtidigt som du även är kommunikativ, analytisk och trevlig. Du har ett gediget tekniskt intresse, kanske har du till och med jobbat extra inom produktion/industri under studier eller har gjort ett liknande examensarbete?

 

START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
STAD: Södertälje
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Konsultchef Malin Qvarsell

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

WEBBREDAKTÖR – TOM TITS EXPERIMENT

Vi söker en erfaren webbredaktör som vill vara med och utveckla webbsidan för Sveriges största science center. Du är en mycket god skribent med stor vana av att skriva högt och lågt, långt och kort. Du är kreativ och dedikerad, nyfiken och vågar tänka nytt… ett extra plus är om du även har en god känsla för grafisk formgivning. Förutom glada kollegor erbjuder vi dig en flexibel och kreativ arbetsplats med högt i tak. En marknadsavdelning där alla får vara ... Visa mer
Vi söker en erfaren webbredaktör som vill vara med och utveckla webbsidan för Sveriges största science center. Du är en mycket god skribent med stor vana av att skriva högt och lågt, långt och kort. Du är kreativ och dedikerad, nyfiken och vågar tänka nytt… ett extra plus är om du även har en god känsla för grafisk formgivning. Förutom glada kollegor erbjuder vi dig en flexibel och kreativ arbetsplats med högt i tak. En marknadsavdelning där alla får vara delaktiga med att bidra i både projekt och utveckling.

Arbetsuppgifter och ansvar Som webbredaktör på Tom Tits Experiment ansvarar du för att utveckla vår webbsida avseende struktur, funktionalitet, innehåll och optimering. Du initierar, prioriterar och beslutar om information i samarbete med kollegor på våra olika avdelningar och du ansvarar för vår digitala tillgänglighetsanpassning, uppföljning och analys. Vi använder CMS Optimizely (Episerver 10).

Du tillhör marknadsavdelningen som består av ett litet, hängivet och kreativt team och du kommer, utöver din roll som webbredaktör, att vara en viktig del i att skapa och producera kampanjer och annat marknads- och kommunikationsmaterial. I din roll har du även löpande kontakt med andra enheter på Tom Tit samt med externa kontakter och samarbetspartners.

Vår önskelista För att passa i den här rollen behöver du ha eftergymnasial utbildning inom webbkommunikation, journalistik, kreativt skrivande eller liknande och du bör ha några års erfarenhet i rollen som webbredaktör.

Som person är du prestigelös och lösningsinriktad, du är van att prioritera, du kan arbeta parallellt med både strategiska och operativa webbfrågor och du har förmågan att lyfta och ta idéer vidare till konkreta aktiviteter och åtgärder. Du är van att ta egna initiativ och du har lätt för att samarbeta, skapa relationer och etablera nätverk – internt som externt – och du trivs med en variation av att arbeta självständigt och i team.

Plus i kanten Ingen kan allt, men har du kunskap och/eller erfarenhet inom något av följande så vill vi gärna att du tar med det i din ansökan: Tillgänglighetsanpassning av webb, WCAG; Grafiskt arbete och/eller arbete med bild- och videoredigering; Adobe CS-sviten samt UX/användarupplevelse.

Och ett stort plus till dig som tycker att naturvetenskap, teknik och hållbarhet är intressant och viktigt.

Vi är Tom Tits Experiment Med ca 175 000 besökare årligen är Tom Tits Experiment Sveriges största science center. Under vårt tak finns flera hundra interaktiva experiment som gör naturvetenskap och teknik tillgängligt och roligt. Här finns också 50 kunniga kollegor, massor av kreativitet och en ständig vilja att förbättra och förfina för våra besökare. Vi är nyfikna, och hoppas att du – liksom vi – brinner för att skapa den bästa upplevelsen någonsin för stora och små upptäckare.

Inom Tom Tits Experiment finns utställningen, restaurang, café, konferens och event, butik, utbildningsprogram och vår egen förskola.

Ansök nu Är du den vi söker så hör av dig på en gång, vi vill gärna veta mer om dig. Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, skicka därför din ansökan så snart som möjligt, senast 20 september.

Undrar du något om tjänsten? Då är det marknadschef Åsa Ribbing du ska kontakta på 08 550 212 68. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-strateg Daniel Dietmann, 08-550 220 00. Facklig kontaktperson är Anette Hjortsberg för Vision. Du når henne på 08 550 220 00.

 

 

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

 

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag. Visa mindre

Junior projektledare till stor kund!

Letar du efter nästa utmaning i din karriär på jakt efter en framtida roll som projektledare? Då kan tjänsten som junior projektledare vara ett steg på vägen. Vi söker en junior projektledare som kommer att vara en del av en högteknologisk produktionsverksamhet hos vår kund i Södertälje. På köpet får du en god grund och en inblick i arbetet som projektledare och vem vet, kanske är det du som leder projektet själv i framtiden? Välkommen med din ansökan til... Visa mer
Letar du efter nästa utmaning i din karriär på jakt efter en framtida roll som projektledare? Då kan tjänsten som junior projektledare vara ett steg på vägen. Vi söker en junior projektledare som kommer att vara en del av en högteknologisk produktionsverksamhet hos vår kund i Södertälje. På köpet får du en god grund och en inblick i arbetet som projektledare och vem vet, kanske är det du som leder projektet själv i framtiden?

Välkommen med din ansökan till tjänsten som junior projektledare redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för kunds räkning en junior projektledare till en av deras stora kunder inom fordonsindustrin. Rollen är för ett projekt inom produktutveckling och produktion. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos dem under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

 

Arbetsuppgifter:

• Leda och koordinera delar av projektet inom utveckling av elektrifierade fordon.
• Säkerställa hög produktivitet för att leverera enligt beställning.
• Stötta projektledare i dennes arbetsuppgifter vid behov.
• Lösa olika tekniska utmaningar som kan uppstå.

 

Vi söker dig som har:

• Ingenjörsexamen på högskolenivå eller universitetsnivå.
• 0-3 års erfarenhet av liknande arbete.
• Erfarenhet av att delta i projekt i produktionsmiljö.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du är driven som person samtidigt som du även är kommunikativ, analytisk och trevlig. Du har ett gediget tekniskt intresse, kanske har du till och med jobbat extra inom produktion/industri under studier eller har gjort ett liknande examensarbete?

 

START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
STAD: Södertälje
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Konsultchef Malin Qvarsell, [email protected] 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Junior projektledare till stor kund!

Letar du efter nästa utmaning i din karriär på jakt efter en framtida roll som projektledare? Då kan tjänsten som junior projektledare vara ett steg på vägen. Vi söker en junior projektledare som kommer att vara en del av en högteknologisk produktionsverksamhet hos vår kund i Södertälje. På köpet får du en god grund och en inblick i arbetet som projektledare och vem vet, kanske är det du som leder projektet själv i framtiden? Välkommen med din ansökan til... Visa mer
Letar du efter nästa utmaning i din karriär på jakt efter en framtida roll som projektledare? Då kan tjänsten som junior projektledare vara ett steg på vägen. Vi söker en junior projektledare som kommer att vara en del av en högteknologisk produktionsverksamhet hos vår kund i Södertälje. På köpet får du en god grund och en inblick i arbetet som projektledare och vem vet, kanske är det du som leder projektet själv i framtiden?

Välkommen med din ansökan till tjänsten som junior projektledare redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för kunds räkning en junior projektledare till en av deras stora kunder inom fordonsindustrin. Rollen är för ett projekt inom produktutveckling och produktion. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos dem under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

 

Arbetsuppgifter:

• Leda och koordinera delar av projektet inom utveckling av elektrifierade fordon.
• Säkerställa hög produktivitet för att leverera enligt beställning.
• Stötta projektledare i dennes arbetsuppgifter vid behov.
• Lösa olika tekniska utmaningar som kan uppstå.

 

Vi söker dig som har:

• 0-3 års erfarenhet av liknande arbete.
• Erfarenhet av att delta i projekt i produktionsmiljö.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du är driven som person samtidigt som du även är kommunikativ, analytisk och trevlig. Du har ett gediget tekniskt intresse, kanske har du till och med jobbat extra inom produktion/industri under studier eller har gjort ett liknande examensarbete?

 

START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
STAD: Södertälje
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Konsultchef Malin Qvarsell, [email protected] 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Teknikinformatör till ledande fordonstillverkare!

Här har du möjligheten att ta ett kliv in hos av Sveriges största fordonstillverkare! Vi söker nu en person med intresse för utveckling och som vill vara med och skapa världens bästa information för nästa generations förare och operatörer. All ny teknik ställer höga krav på information till slutanvändarna och i rollen som Teknikinformatör kommer du göra stor skillnad. Information om kunden Företagskulturen hos kunden är onekligen unik, här lever du efter... Visa mer
Här har du möjligheten att ta ett kliv in hos av Sveriges största fordonstillverkare! Vi söker nu en person med intresse för utveckling och som vill vara med och skapa världens bästa information för nästa generations förare och operatörer. All ny teknik ställer höga krav på information till slutanvändarna och i rollen som Teknikinformatör kommer du göra stor skillnad.

Information om kunden

Företagskulturen hos kunden är onekligen unik, här lever du efter dina värderingar - konsumenten först, respekt för individen, eliminera slöseri, beslutsamhet, lagarbete och integritet! Vår kund är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, industri- bussar och marinmotorer. De värderar kreativitet, problemlösning och kritiskt tänkande högt och gruppen präglas av en vilja att ständigt förbättra sig.

Information om tjänsten

Professionals Nord söker en Teknikinformatör till gruppen User Information and Military Preparation. Gruppen består av 6 personer som fokuserar på varsitt huvudområde och se ser fram emot att växa med fler medarbetare under året. Kärnprodukten är bolagets förarhandboks om idag finns som tryckt bok och som en app. Eftersom bolaget satsar för fullt på automation kommer din roll till stor del handla om att utveckla en handbok för förarlösa fordon.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är omväxlande och du kommer att bygga ett brett nätverk inom bolagets olika avdelningar och samarbeta med andra för att få fram all information du behöver som sedan ska dokumenteras. Du behöver hålla dig uppdaterad kring vad som händer inom bolaget och de tekniska framstegen som kontinuerligt sker genom att hålla täta dialoger med utvecklingsgrupper, testare och projektledare.

I rollen är du högst delaktig i utvecklingen av fordonsindustrins framtida informationssystem.

Du erbjuds

• En detaljerad plan för din introduktion som kommer vara skräddarsydd för dig och din första tid!
• En position i ett väl etablerat bolag med oändlig möjlighet till utveckling
• En fri och flexibel roll med mycket eget ansvar
• Flexibel arbetstid både från kontor och hemifrån.
• Bor du i Stockholm erbjuder kunden direktbuss mellan Stockholm och Södertälje fram till kontoret.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Vi söker dig som

• Har erfarenhet av att arbeta i projekt där du tagit stort eget ansvar
• Har erfarenhet av att skriva och strukturera stora mängder text
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har relevant utbildning inom teknikinformation eller motsvarande område samt har arbetat i CMS och med modulärt uppbyggda informationssystem.

För att trivas i den här rollen tror vi att du

är en lösningsorienterad person som tar till sig och driver nya uppgifter självständigt. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor så har du lätt för att skapa kontakter och är lyhörd. Du har även lätt för att sätta dig in i nya utmanande tekniska frågeställningar samt har en god förmåga att förstå vad som är viktigt för slutanvändaren. Utöver detta ser kunden att du har ett tekniskt intresse.

Känner du igen dig i texten ovan uppmanar vi dig att söka redan idag då vi behandlar urvalet löpande!

START: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
STAD: Södertälje
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: [email protected]

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Customer Oriented Project Manager, Scania Engines

Ansök    Sep 18    Scania    Projektledare, reklam
Scania Engines is a product area, with responsibility to develop and market Engines for a broad range of industrial and marine applications. The business is managed as a “Company within the company”, based on synergies, with a clear profitability target above the general Scania target. Presently we are growing sales in all segments with increased margins. At Technical Development, within Scania Engines, we are responsible for the development and adaptatio... Visa mer
Scania Engines is a product area, with responsibility to develop and market Engines for a broad range of industrial and marine applications. The business is managed as a “Company within the company”, based on synergies, with a clear profitability target above the general Scania target. Presently we are growing sales in all segments with increased margins.

At Technical Development, within Scania Engines, we are responsible for the development and adaptation of the complete engines and it´s performance throughout the complete project and product lifecycle. The shift towards sustainable and electrified solutions is evident also in the Engines business and we are committed to contribute to that future.

As our current Project Manager is taking up a new position within Scania Engines, we are looking for a successor.

Assignment
As project manager your responsibility will be to lead crossfunctional projects, prepare and follow-up decisions in different forums and to support in projects that is managed from Scania Project Office. You will also be responsible for working methods, forums and coordination of project processes within Technical Development at Scania Engines.

Personal profile
You have either a university degree in Engineering or have gained corresponding competence via experience. We expect you be interested in, and be enthusiastic about technical development but even more important is that you share our compassion to understand the customer need, to deliver on targets and to excel in performance and improvements in our ways of working. We expect you to be fluent in English and Swedish and have documented experience from a previous leading role. Powertrain, design and managerial experiences are considered as merits.

We welcome a person who is eager to learn and develop together with us and who is an advocate for team spirit, quality and diversity.

For more information, please contact:
Oskar Thorin, Director Technical Development, Scania Engines, tel. 070-683 03 05
Henrik Bergström, Project Manager, Scania Engines, tel. 070-083 18 56

Application
Via our website: www.scania.com/jobs latest 13th of October. Job Id 20193655.
Application shall include a personal presentation and CV.

 


Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2018, we delivered 88 000 trucks, 8 500 buses as well as 12 800 industrial and marine engines to our customers. Net sales totalled to over SEK 137 billion, of which about 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 52 000 people. Research and development are concentrated in Sweden, with branches in Brazil and India. Production takes place in Europe, Latin America and Asia, with regional production centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON.SE. For more information visit www.scania.com. Visa mindre

Projektledare kommunikation – Telge AB

Vågar du välja frihet och ansvar? Är du en idérik kommunikatör med projektledarerfarenhet. Vill du arbeta på en avdelning som har högt till tak och riktigt kul på jobbet? Då ska du fortsätta att läsa. Just nu söker vi nämligen med ljus och lykta efter en projektledare som ska komplettera vårt kommunikationsteam. Vågar vi välja varandra?   Så här säger Malin Pettersson, rekryterande chef, om rollen: Som projektledare på kommunikationsavdelningen kommer du... Visa mer
Vågar du välja frihet och ansvar? Är du en idérik kommunikatör med projektledarerfarenhet. Vill du arbeta på en avdelning som har högt till tak och riktigt kul på jobbet? Då ska du fortsätta att läsa. Just nu söker vi nämligen med ljus och lykta efter en projektledare som ska komplettera vårt kommunikationsteam. Vågar vi välja varandra?

 

Så här säger Malin Pettersson, rekryterande chef, om rollen: Som projektledare på kommunikationsavdelningen kommer du att leda och fördela projekt och uppgifter, både interna och externa. Du är den som sätter kommunikationsplanen (och ser till att tidsplanen hålls) och bidrar med din strategiska höjd för att få fram bra budskap som landar väl hos mottagaren. Du sätter ihop och inspirerar kreativa team så att de skapar kommunikation på toppnivå.

 

Arbetsuppgifter och ansvar I denna roll kommer du att vara fokuserad på strategisk och operativ projektledning för moderbolaget Telge AB. Du kommer vara kontaktpersonen mellan Kommunikationsavdelningen och övriga avdelningar inom Telge AB, till exempel HR-staben och arbetet med Employer Branding, koncernstaben och arbetet med hållbarhetskommunikation och koncernplan. Du kommer ha din hemvist på Kommunikationsavdelningen där du har ett internt team av kreatörer till din hjälp. Du rapporterar till marknads- och kommunikationsdirektören.

Vi är Telge AB Välkommen till Telge AB – en del av Telgekoncernen. Inom Telgekoncernen uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag och är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet. Nu i pandemin arbetar vi mycket på distans, och även framöver ser vi att någon form av hybrid-arbete skulle passa oss på Kommunikationsavdelningen.

 

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha relevant utbildning inom kommunikation/projektledning och erfarenhet av projektledning. Som person är du prestigelös och nyfiken, med bra driv och hög initiativförmåga. 

Du behöver dessutom känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Mycket bra svenska i tal och skrift och b-körkort tror vi också behövs för den här tjänsten.

 

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller flera av följande blir vi extra glada: Employer Branding, hållbarhetskommunikation, budgetarbete, arbete i större koncern, arbete i politisk styrd organisation, arbete i offentlig sektor, Lean, kännedom om Södertälje samt språkkunskaper i t.ex. syroyo, arabiska, persiska eller finska. Vi ser också att du har erfarenhet av att kommunicera i digitala kanaler.

 

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, som kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Därför vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 2 februari 2022.

 

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten, kontakta Malin Pettersson, rekryterande chef, på 070 851 58 98. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Veronika Löfström, HR-strateg, 08-550 211 57. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision eller Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08 550 220 00.

 

Våga välja Telge Våga välja Telge! Hos oss får du ett utvecklande arbete i expansiva Södertälje kommun, där 100 000 invånare väntar på att du ska göra skillnad i deras vardag. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, ett ledarskap som utmanar med omtanke, lean-tänk och bra förmåner är andra saker som väntar på dig, i en koncern med högt i tak och mångfald så att idéer och människor har plats att växa. Visa mindre

Strategic Project Manager

Ansök    Feb 17    Scania CV AB    Projektledare, reklam
Do you have a passion for business strategy and finance? Do you seek an opportunity to challenge and develop yourself in a team with extraordinary people with great mindset for improvements? Do you have a strong passion for the Scania culture and business and want to play a vital part of building Scania´s short and long term success? Then continue reading! Strategy and Business Development, XXD, is an executive management resource with the objective to su... Visa mer
Do you have a passion for business strategy and finance? Do you seek an opportunity to challenge and develop yourself in a team with extraordinary people with great mindset for improvements? Do you have a strong passion for the Scania culture and business and want to play a vital part of building Scania´s short and long term success? Then continue reading!

Strategy and Business Development, XXD, is an executive management resource with the objective to support Scania´s CEO, the Scania Executive Board and the Corporate Unit managers in strategic management. The overall responsibilities include facilitating Scania’s long term strategic journey and managing cross functional and strategic projects within Scania and TRATON, ranging from the commercial to the industrial side. The team supports in strategy formulation, execution and communication.

The function is a part of Corporate Management & Venture Business (Department X). You will in your position report to Gustaf Sundell, Head of Strategy and Business Development (XX).

 Job description

We are now looking for a Strategic Project Manager that would like to contribute to the success and profitability of Scania. In the position you will work as an internal management consultant with assignments in different parts of the Scania organization to develop and improve its performance. You will lead cross functional resources around a specific challenge and recommend how to solve, improve and execute. You will work in close cooperation with different management teams all over Scania, including the Executive Board. 

You will gain an overall understanding of Scania and how the company is managed at different levels and a broad understanding of Scania´s different units, their challenges and their way of working. You will develop a wide network stretching across the entire company and you will get a good understanding on how to analyse, summarise and communicate different business concepts.

You will work closely together with the other strategic project managers at XXD and share experiences and best practice with your colleagues. 

Your profile

We build our team bringing in a range of competences enabling strong support for our stakeholders and now we need a finance star to complement the team.

We expect you to have several years of experience from Scania and / or TRATON and experience within finance and business control. You have one or several relevant academic degrees and a strong passion for the Scania business, strategy development and cross functional collaboration.

We think that you have great skills in leading teams, solving complex problems with a holistic approach and communicating difficult concepts in a smart way. We also believe that you have a great talent for understanding the bigger picture while at the same time understanding the importance of the details.

Further information

For further information about the position please contact Eric Lundh, Strategic Project Manager, phone +46 700-810992 or Gustaf Sundell, Head of Strategy and Business Development, phone +46-707-939080. 

Application

We look forward to receiving your application including CV and cover letter March 3rd at the latest. Job Id 2021 0243.


Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2018, we delivered 88 000 trucks, 8 500 buses as well as 12 800 industrial and marine engines to our customers. Net sales totalled to over SEK 137 billion, of which about 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 52 000 people. Research and development are concentrated in Sweden, with branches in Brazil and India. Production takes place in Europe, Latin America and Asia, with regional production centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON.SE. For more information visit www.scania.com. Visa mindre

Project Manager New Markets , KRD. Sales and Marketing.

Ansök    Aug 13    Scania    Projektledare, reklam
Within Sales and Marketing, KRD is responsible for entering new markets. We are working with business development projects for establishing Scania in new markets in the world. Expanding Scania into new geographies is an important part of the Scania growth strategy. Work description You will be managing between 2-3 cross functional market entry projects. The entry scope covers the complete Scania portfolio as well as setting up the Scania organization l... Visa mer
Within Sales and Marketing, KRD is responsible for entering new markets. We are working with business development projects for establishing Scania in new markets in the world. Expanding Scania into new geographies is an important part of the Scania growth strategy.

Work description

You will be managing between 2-3 cross functional market entry projects. The entry scope covers the complete Scania portfolio as well as setting up the Scania organization locally according to the business case. You will be responsible for anchoring a project both internally and externally at all levels, including defining time plans and budgets as well as setting up cross functional teams. The execution phase of a project is extensive covering some 150 activities, advancing over preset delivery objects. You will also report to a steering group and its resource owners, as critical decision points are reached.

You will be responsible for the project’s commercial EBIT result. You are prepared to negotiate Scania business with the counterparty (often a private franchise holder and prominent private entrepreneur or a small Scania subsidiary). You contribute to the continuous improvement of working methods of a Scania new market entry, in order to raise our standard.

The person we are looking for should have:


• Excellent understanding of Scania’s visions and methods
• Appropriate business and/or technical education (academic degree)
• Ability to interact cross-functionally within Scania
• Relation building competence for interaction with foreign parties
• Result oriented (both business performance and quality of work)
• Entrepreneurship, Conceptual thinking and Convincing power
• A high level of English and an ability to use French as a working language is a merit but not a requirement for the position
• Should be comfortable to travel a maximum of 80 planned travel days per year


Further information
Please contact Head of New Markets KRD, Ulf Hambeck + 46 8 553 862 19 or +46 736 685 605.


Application
Apply via our website: www.scania.com/jobs by September 1st at the latest.
Job Id: 20192898. Your application should include a covering letter and CV.




Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2018, we delivered 88 000 trucks, 8 500 buses as well as 12 800 industrial and marine engines to our customers. Net sales totalled to over SEK 137 billion, of which about 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 52 000 people. Research and development are concentrated in Sweden, with branches in Brazil and India. Production takes place in Europe, Latin America and Asia, with regional production centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON.SE. For more information visit www.scania.com. Visa mindre

Marketing Project Manager

Ansök    Maj 3    Scania    Projektledare, reklam
Marketing Communications are responsible for marketing communication efforts of all of Scania’s products – trucks, buses, industrial and marine engines, services and parts. Our mission is to reinforce Scania’s brand by developing marketing communication strategies, guidelines and tools as well as campaigns and activities to support promotional and sales activities on all markets. We now seek an experienced Marketing Project Manager who wants to take on an... Visa mer
Marketing Communications are responsible for marketing communication efforts of all of Scania’s products – trucks, buses, industrial and marine engines, services and parts. Our mission is to reinforce Scania’s brand by developing marketing communication strategies, guidelines and tools as well as campaigns and activities to support promotional and sales activities on all markets.

We now seek an experienced Marketing Project Manager who wants to take on and lead large and complex marketing communication assignments from start to finish.

Assignment
Your task will be to plan, lead, develop and execute different marketing activities. You will be responsible for one or several larger communication projects such as a global market introduction of a new product or service or leading the communication efforts for a large international exhibition, as well as developing operational tactical marketing. You will craft communication strategies, define targets and propose different activities. Furthermore, you will, together with a project team, be responsible for carrying out and following up activities that you and our assignors agree upon. You will also make financial forecasts for your projects and review both targets and costs.

You will work in close co-operation with Production Managers well as Marketing Communication Managers and also different assignors within Scania and various external suppliers such as advertising or web agencies. You will also have a close relationship with Scania colleagues on different markets globally.

Requirements
As a marketing project manager in our team, you have to be independent, creative and driven. You have experience in marketing and/or communication and have capacity for strategic thinking. You have good knowledge of Scania and our customer offering and you find it easy to cooperate and establish contacts inside and outside the company. It is an advantage if you have experience with digital communication, especially within B2B. You express yourself fluently in both speech and writing in English. Swedish is a bonus. You have an academic degree on a university level or similar.

This is a permanent position, starting as soon as possible.

Further information
For further information, please contact
Cecilia Hagelberg, Head of Marketing Communication Projects, at [email protected],
or +46 70 081 00 70.

Application
Your application should include a cover letter and CV.


Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2017, we delivered 82 500 trucks, 8 300 buses as well as 8 500 industrial and marine engines to our customers. Net sales totalled nearly SEK 120 billion, of which about 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 49 000 people. Research and development are concentrated in Sweden, with branches in Brazil and India. Production takes place in Europe, Latin America and Asia, with regional production centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of Traton Group. For more information visit www.scania.com. Visa mindre