Lediga jobb som Personligt ombud i Södertälje

Se lediga jobb som Personligt ombud i Södertälje. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Södertälje som finns hos arbetsgivaren.

Personligt ombud

Ansök    Sep 26    Södertälje kommun    Personligt ombud
Södertälje satsar på det förebyggande och nu söker vi ett personligt ombud till vår verksamhet Samtidigt satsar vi på Första linjens Stöd dit enheten Stöd i relationer ingår. I enheten ingår förutom Personliga Ombud som är en helt fristående verksamhet, Familjerätten, Familjerådgivning och Anhörigstöd. På första linjens stöd ingår även tre andra enheter; Stöd till Familj, Stöd till Vuxna och Stöd till Unga. Alla med verksamheter som ska vara lättillgänglig... Visa mer
Södertälje satsar på det förebyggande och nu söker vi ett personligt ombud till vår verksamhet
Samtidigt satsar vi på Första linjens Stöd dit enheten Stöd i relationer ingår. I enheten ingår förutom Personliga Ombud som är en helt fristående verksamhet, Familjerätten, Familjerådgivning och Anhörigstöd. På första linjens stöd ingår även tre andra enheter; Stöd till Familj, Stöd till Vuxna och Stöd till Unga. Alla med verksamheter som ska vara lättillgängliga och erbjuda våra medborgare stöd tidigt.
Verksamheten med Personligt ombud drivs av kommunen och finansieras delvis av regeringen, via Socialstyrelsen och Länsstyrelserna. Verksamheten består i dag av ett litet team på 3 personer och är helt fristående från andra kommunala verksamheter. Det Personliga ombudet företräder inte någon enskild myndighet, är ingen biståndsbedömd insats och har ingen beslutsrätt. Utan arbetet ska genomföras med utgångspunkt för den enskilda individens uppdrag till ombudet. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha goda förutsättningar att skapa sig ett gott liv och ökad livskvalitet. Som Personligt ombud identifierar och formulerar du tillsammans med klienten behovet av vård, stöd, rehabilitering eller sysselsättning. Vi erbjuder stöd till klienten i kontakten med olika myndigheter och ser till att klienten får hjälp utifrån sina egna önskemål och lagliga rättigheter.
Personligt ombud är ett stöd för personer från 18 år med långvarig psykisk ohälsa eller psykisk funktionsnedsättning som har behov av särskilt stöd för att kunna tillvarata sina rättigheter i samhället. Ett Personligt ombud arbetar på uppdrag av klienten och fungerar som ett redskap för att stärka klienten till att få bättre tillit till sig själv och därmed få bättre kontroll och makt över den egna vardagen. Målsättningen med stödet är att den enskilde ska få hjälp att bli så självständig som möjligt. Verksamheten syftar även till att få myndigheter, kommuner och regionen att samverka utifrån den enskildes önskemål och behov. Personliga ombuden är placerade centralt i Södertälje och arbetet innebär klientbesök, hembesök och myndighetsbesök i hela Södertäljes kommun, som också består av Järna, Hölö, Mölnbo och Mörkö. Vi har också klienter i Nykvarns kommun.
 
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter i ditt uppdrag som Personligt ombud är att kartlägga behov tillsammans med klienten, samordna och söka olika insatser. Du ska också bistå klienten vid olika kontakter med myndigheter, se till att klienten får vård, stöd och service utifrån egna önskemål, behov och lagliga rättigheter. I ditt uppdrag ingår också att upptäcka och rapportera systembrister i vård- och omsorgssystemen som kan leda till förbättringar för målgruppen. Rapporterna skickas sedan till berörd enhet och till vår Ledningsgrupp som har ansvar för verksamheten på en övergripande nivå. Då Personligt ombud är helt fristående från andra verksamheten ansvarar vi helt själva för arbetet, vilket innebär att du måste vara drivande och ha förmåga att kunna arbeta självständigt då du oftast arbetar ensam.

Vem är du?
Personliga egenskaper:
- Kan arbeta självständigt och är flexibel
- Du ska ha en god samarbetsförmåga
- Du är strukturerad
- Du har lång erfarenhet av relationsskapande arbete
- Du är genuint intresserad av att arbeta med människor, visar förståelse, uppmärksammar, lyssnar, rådfrågar, stödjer och skapar dialog.
- Du är en initiativrik person som är bra på att kommunicera och samverka.

Krav:
- Högskoleutbildning med relevant inriktning för arbetet eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
- Kunskaper om samhället och hur det fungerar samt att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och skrift
- God kunskap om målgruppen
- God datorvana
- Då arbetet innebär resor är körkort B ett krav

Meriterande:
- Du bör ha goda kunskaper om regelverk för olika myndigheter.
- Du bör ha erfarenhet av arbete med individer med psykisk funktionsnedsättning eller psykisk ohälsa

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
 
Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formaner

Vi erbjuder dig ett spännande och självständigt arbete i ett engagerat team.
Vi sitter i trevliga lokaler som ligger entralt i Södertälje och nära till tåg- och buss.
Anställningen är en tillsvidaretjänst,  på heltid och arbetstiderna är 8-17 med möjlighet till flex.
 
Välkommen till oss!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vi kommer intervjua löpande under rekryteringsprocessen. Visa mindre

Personligt ombud

Ansök    Jan 16    Södertälje kommun    Personligt ombud
Södertälje satsar på det förebyggande och nu söker vi ett personligt ombud till vår verksamhet! Samtidigt satsar vi på Första linjens stöd dit enheten Stöd i relationer ingår. I enheten ingår förutom Personliga Ombud som är en helt fristående verksamhet, Familjerätten, Familjerådgivning och Anhörigstöd. På första linjens stöd ingår även tre andra enheter; Stöd till Familj, Stöd till Vuxna och Stöd till Unga. Alla med verksamheter som ska vara lättillgängli... Visa mer
Södertälje satsar på det förebyggande och nu söker vi ett personligt ombud till vår verksamhet!
Samtidigt satsar vi på Första linjens stöd dit enheten Stöd i relationer ingår. I enheten ingår förutom Personliga Ombud som är en helt fristående verksamhet, Familjerätten, Familjerådgivning och Anhörigstöd. På första linjens stöd ingår även tre andra enheter; Stöd till Familj, Stöd till Vuxna och Stöd till Unga. Alla med verksamheter som ska vara lättillgängliga och erbjuda våra medborgare stöd tidigt.
Verksamheten med Personligt ombud drivs av kommunen och finansieras delvis av regeringen, via Socialstyrelsen och Länsstyrelserna. Verksamheten består i dag av ett litet team på 3 personer och är helt fristående från andra kommunala verksamheter. Det Personliga ombudet företräder inte någon enskild myndighet, är ingen biståndsbedömd insats och har ingen beslutsrätt. Utan arbetet ska genomföras med utgångspunkt för den enskilda individens uppdrag till ombudet. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha goda förutsättningar att skapa sig ett gott liv och ökad livskvalitet. Som Personligt ombud identifierar och formulerar du tillsammans med klienten behovet av vård, stöd, rehabilitering eller sysselsättning. Vi erbjuder stöd till klienten i kontakten med olika myndigheter och ser till att klienten får hjälp utifrån sina egna önskemål och lagliga rättigheter.
Personligt ombud är ett stöd för personer från 18 år med långvarig psykisk ohälsa eller psykisk funktionsnedsättning som har behov av särskilt stöd för att kunna tillvarata sina rättigheter i samhället. Ett Personligt ombud arbetar på uppdrag av klienten och fungerar som ett redskap för att stärka klienten till att få bättre tillit till sig själv och därmed få bättre kontroll och makt över den egna vardagen. Målsättningen med stödet är att den enskilde ska få hjälp att bli så självständig som möjligt. Verksamheten syftar även till att få myndigheter, kommuner och regionen att samverka utifrån den enskildes önskemål och behov. Personliga ombuden är placerade centralt i Södertälje och arbetet innebär klientbesök, hembesök och myndighetsbesök i hela Södertäljes kommun, som också består av Järna, Hölö, Mölnbo och Mörkö. Vi har också klienter i Nykvarns kommun.
 
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter i ditt uppdrag som Personligt ombud är att kartlägga behov tillsammans med klienten, samordna och söka olika insatser. Du ska också bistå klienten vid olika kontakter med myndigheter, se till att klienten får vård, stöd och service utifrån egna önskemål, behov och lagliga rättigheter. I ditt uppdrag ingår också att upptäcka och rapportera systembrister i vård- och omsorgssystemen som kan leda till förbättringar för målgruppen. Rapporterna skickas sedan till berörd enhet och till vår Ledningsgrupp som har ansvar för verksamheten på en övergripande nivå. Då Personligt ombud är helt fristående från andra verksamheten ansvarar vi helt själva för arbetet, vilket innebär att du måste vara drivande och ha förmåga att kunna arbeta självständigt då du oftast arbetar ensam.
Vem är du?
Personliga egenskaper:
- Kan arbeta självständigt och är flexibel
- Du ska ha en god samarbetsförmåga
- Du är strukturerad
- Du har lång erfarenhet av relationsskapande arbete
- Du är genuint intresserad av att arbeta med människor, visar förståelse, uppmärksammar, lyssnar, rådfrågar, stödjer och skapar dialog.
- Du är en initiativrik person som är bra på att kommunicera och samverka.
Krav:
- Högskoleutbildning med relevant inriktning för arbetet eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
- Kunskaper om samhället och hur det fungerar samt att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och skrift
- God kunskap om målgruppen
- God datorvana
- Då arbetet innebär resor är körkort B ett krav
Meriterande:
- Du bör ha goda kunskaper om regelverk för olika myndigheter.
- Du bör ha erfarenhet av arbete med individer med psykisk funktionsnedsättning eller psykisk ohälsa

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
 
Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formaner

Vi erbjuder dig ett spännande och självständigt arbete i ett engagerat team.
Vi sitter i trevliga lokaler som ligger entralt i Södertälje och nära till tåg- och buss.
Anställningen är en tillsvidaretjänst,  på heltid och arbetstiderna är 8-17 med möjlighet till flex.
 
Välkommen till oss!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. För mer information om arbetet som personligt ombud kan du kontakta Emilia Schörling 08-5230 6835 eller Ulla Brandström 08-5230 1355. Enhetschef Ninorta Diarbakerli på tel: 08-523 036 19 finns att tillgå för frågor om själva anställningen och rekryteringsprocessen. Vi kommer intervjua löpande under rekryteringsprocessen. Visa mindre

Personligt ombud, Södertälje kommun

Ansök    Maj 30    Södertälje kommun    Personligt ombud
En dag på jobbet Verksamheten består i dag av ett litet team på 3 personer och är helt fristående från andra kommunala verksamheter. Det Personliga ombudet företräder inte någon enskild myndighet, är ingen insats och har ingen beslutsrätt, utan arbetet ska genomföras med utgångspunkt för den enskilda individens uppdrag till ombudet. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha goda förutsättningar att skapa sig ett gott liv och ökad livskvalitet. Som Pe... Visa mer
En dag på jobbet


Verksamheten består i dag av ett litet team på 3 personer och är helt fristående från andra kommunala verksamheter. Det Personliga ombudet företräder inte någon enskild myndighet, är ingen insats och har ingen beslutsrätt, utan arbetet ska genomföras med utgångspunkt för den enskilda individens uppdrag till ombudet.

Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha goda förutsättningar att skapa sig ett gott liv och ökad livskvalitet.

Som Personligt ombud identifierar och formulerar du tillsammans med klienten behovet av vård, stöd, rehabilitering eller sysselsättning. Vi erbjuder stöd till klienten i kontakten med olika myndigheter och ser till att klienten får hjälp utifrån sina egna önskemål och lagliga rättigheter.

Personligt ombud är ett stöd för personer från 18 år med långvarig psykisk ohälsa eller psykisk funktionsnedsättning som har behov av särskilt stöd för att kunna tillvarata sina rättigheter i samhället. Ett Personligt ombud arbetar på uppdrag av klienten och fungerar som ett redskap för att stärka klienten till att få bättre tillit till sig själv och därmed få bättre kontroll och makt över den egna vardagen. Målsättningen med stödet är att den enskilde ska få hjälp att bli så självständig som möjligt.

Verksamheten syftar även till att få myndigheter, kommuner och regionen att samverka utifrån den enskildes önskemål och behov.  

Personliga ombuden är placerade centralt i Södertälje och arbetet innebär klientbesök, hembesök och myndighetsbesök i hela Södertäljes kommun, som också består av Järna, Hölö, Mölnbo, Mörkö. Vi har också klienter i Nykvarns kommun.

I ditt uppdrag som Personligt ombud ingår bland annat att kartlägga behov tillsammans med klienten, samordna och söka olika insatser. Du ska också bistå klienten vid olika kontakter med myndigheter, se till att klienten får vård, stöd och service utifrån egna önskemål, behov och lagliga rättigheter.

I ditt uppdrag ingår också att upptäcka och rapportera systembrister i vård- och omsorgssystemen som kan leda till förbättringar för målgruppen. Rapporterna skickas sedan till berörd enhet och till vår Ledningsgrupp som har ansvar för verksamheten på en övergripande nivå.

Då Personligt ombud är helt fristående ansvarar vi själva för verksamheten , vilket innebär att du måste vara drivande och ha förmåga att kunna arbeta självständigt då du oftast arbetar ensam.

Verksamheten med Personligt ombud drivs av kommunen och finansieras delvis av regeringen, via Socialstyrelsen och Länsstyrelserna.- 


Krav:

- Högskoleutbildning med relevant inriktning för arbetet eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig, kunskaper om samhället och hur det fungerar samt att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och skrift.

- God kunskap om målgruppen

- Du bör ha goda kunskaper om regelverk för olika myndigheter.

- Du bör ha erfarenhet av arbete med individer med psykisk funktionsnedsättning eller psykisk ohälsa

- God datorvana

- Då arbetet innebär resor är körkort B ett krav


.Meriterande:

- Tidigare erfarenhet av arbetet som Personligt ombud.


Personliga egenskaper:

- Kan arbeta självständigt och är flexibel

- Du har en god samarbetsförmåga

- Du är strukturerad

- Du har lång erfarenhet av relationsskapande arbete

- Du är genuint intresserad av att arbeta med människor, visar förståelse, uppmärksammar, lyssnar, rådfrågar, stödjer och skapar dialog.

- Du är en initiativrik person som är bra på att kommunicera och samverka.


Vi söker dig som är trygg och stabil samt har en förmåga att skapa förtroende och goda relationer, där du med ett respektfullt bemötande stödjer klienten till ett självständigt liv. Du är uppmärksam, tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar, har ett positivt förhållningssätt och har en förmåga att kunna planera om när förutsättningarna ändras.


Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet då det krävs stor personlig mognad för att klara uppdraget.



Vi erbjuder dig 


Vi erbjuder dig ett spännande och självständigt arbete i en engagerat och drivet team med erfarna kollegor. Vi erbjuder dig möjliget till kompetensutveckling utifrån din roll, ett generöst friskvårdsbidrag, årsarbetstid samt möjligheten att semesterväxla. Tjänsten är en vikariat på ett år, med möjligheter till förlängning i form av en fast tjänst, för en medarberare som prövar annan tjänst.

För mer detaljerad information kring våra förmåner läs mer på vår externa hemsida.



Välkommen till oss!  


För mer information om arbetet som personligt ombud kan du kontakta Emilia Schörling 08-5230 6835 eller Ulla Brandström 08-5230 1355. Enhetschef Hanna Hayran Lönn 08-5230 2816 finns att tillgå för frågor om själva anställningen och rekryteringsprocessen. Vi kommer intervju löpnade under rekryteringsprocessen.


Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Professionell ställföreträdare till Förvaltarenheten

Ansök    Nov 28    Södertälje kommun    Personligt ombud
Kultur- och fritidskontoret har av kommunstyrelsen fått i uppdrag att starta en ny verksamhet, förvaltarenheten, vars uppgift är att som anställd ställföreträdare företräda en medmänniska som själv saknar förmågan att göra det på egen hand. Därför söker vi två ställföreträdare vars uppgift är att hantera svåra och komplexa ärenden. Som hjälp finns en gruppledare som ställföreträdaren kan vända sig till för stöd och rådgivning.   Syftet med att kommunen inr... Visa mer
Kultur- och fritidskontoret har av kommunstyrelsen fått i uppdrag att starta en ny verksamhet, förvaltarenheten, vars uppgift är att som anställd ställföreträdare företräda en medmänniska som själv saknar förmågan att göra det på egen hand. Därför söker vi två ställföreträdare vars uppgift är att hantera svåra och komplexa ärenden. Som hjälp finns en gruppledare som ställföreträdaren kan vända sig till för stöd och rådgivning.  
Syftet med att kommunen inrättar en förvaltarenhet är att de medborgare som är i störst behov av ställföreträdare ska få den hjälpen de har rätt till. Frivilliga gode män och förvaltare utgör även fortsatt merparten av uppdragstagare i kommunen.
Förvaltarenhetens verksamhet styrs huvudsakligen utifrån föräldrabalkens bestämmelser. Förvaltarenheten kommer att arbeta på uppdrag av överförmyndarnämnden som ansvarar för att utreda behovet om ställföreträdare till huvudmän med svår psykisk funktionsnedsättning, psykossjukdomar, missbruk och liknande sjukdomstillstånd. Förordnandet som ställföreträdare är personligt, detta gäller även som anställd ställföreträdare.
Kultur- och fritidskontoret har idag ca 200 tillsvidareanställda medarbetare, har en budget omfattande ca 310 mkr och är uppdelat i tre områden innehållande sammanlagt sju enheter som leds av områdes- och enhetschefer. 

Dina arbetsuppgifter
Uppdragen kommer från överförmyndarnämnden som har tagit ställning till individens behov. Uppdraget som anställd ställföreträdare innebär att bevaka rätt, förvalta egendom och sörja för person. Mer specifikt beskrivet kan uppgifter vara att kontakta myndigheter, betala räkningar, redovisa huvudmannens ekonomi samt att tillvarata huvudmannens intressen i olika situationer.
Det dagliga arbetet består till stor del av:
- att företräda huvudmannen inför myndigheter och domstolar
- kontakt med huvudmannen och aktuellt nätverk, exemplevis boendepersonal
- bevaka rättigheter och skyldigheter utifrån lagstiftning
- ansöka bidrag som hen har rätt till, exempelvis ekonomiskt bistånd
- dokumentation och ekonomisk redovisning av huvudmannens tillgångar
Förvaltarenheten kommer att bestå av ett team där var och en utifrån kompetens och erfarenhet tillsammans stöttar personer med flerdelad problematik så att de får det stöd som de behöver. Även om vi arbetar i team är det nödvändigt att kunna arbeta självständigt och fatta egna beslut. Tjänsten innebär stort eget ansvarstagande och beslutsfattande. Du ansvarar för att tillvarata dina huvudmäns intressen i juridiska frågor, som exempelvis vid fastighetsförsäljning, ingå ekonomiska avtal eller vid arvsskiften.
 
Vem är du?
Uppdraget som ställföreträdare ställer krav på att du behöver vara bra på att hantera både stora och små privatekonomier samt ha gott ordningssinne för ekonomisk redovisning. Som ställföreträdare fattar du beslut för någon som själv saknar förmågan, därför behöver du vara en stabil person med ödmjuk inställning till våra medborgare. Du kommer att möta människor som befinner sig i olika livssituationer vilket ställer krav på mångsidighet och samarbetsförmåga. Du skall som ställföreträdare vara stresstålig, flexibel och även ha en vana av att arbeta i olika miljöer och med skiftande arbetsuppgifter.
Krav:
- utbildning på högskolenivå till exempel socionom, beteendevetenskap, samhällsvetenskap eller annan utbildning som i kombination med lång erfarenhet bedöms som likvärdig  
- kännedom/kunskap om myndigheter och det svenska rättssystemet
- kunskap om ekonomisk redovisning
- mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift 
- B-körkort
Meriterande:
- tidigare uppdrag som förvaltare eller god man
- kunskap om överförmyndarens ansvar
- lågaffektivt bemötande och motiverande samtal
- kunskap i andra språk än svenska, med fördel arabiska
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
 
Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Det kommer att finns möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formaner

Välkommen till oss!

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Begynnande och årliga kontroller mot belastningsregister och kronofogden kan komma att ske. 

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Fixarservice till Förebyggande enheten

Ansök    Apr 29    Södertälje kommun    Personligt ombud
Dina arbetsuppgifter Fixarservice är en kostnadsfri praktisk och enkel digital hjälp för kommunens invånare över 67 år. Fixarservice ger praktisk hjälp med vardagliga sysslor i seniorernas bostad och kan bestå av exempelvis uppsättning av gardiner, byte av glödlampor eller batterier i brandvarnare, flytta lättare möbler i bostaden, ordna mattor och sladdar så att bostaden blir säkrare, med mera. Fixarservice hjälper även till med enkel teknikhjälp såsom hj... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Fixarservice är en kostnadsfri praktisk och enkel digital hjälp för kommunens invånare över 67 år. Fixarservice ger praktisk hjälp med vardagliga sysslor i seniorernas bostad och kan bestå av exempelvis uppsättning av gardiner, byte av glödlampor eller batterier i brandvarnare, flytta lättare möbler i bostaden, ordna mattor och sladdar så att bostaden blir säkrare, med mera. Fixarservice hjälper även till med enkel teknikhjälp såsom hjälp med dator, tv, mobil, med mera.
Som fixare på Fixarservice arbetar du fallförebyggande, och ett viktigt syfte med Fixarservice är att minska risken för olyckor i hemmet genom att förebygga exempelvis fallolyckor. I Fixarservice ingår att du själv bokar in uppdrag, för statistik och besvarar inkomna mejl och meddelanden. Fixarservice utför inte biståndsbedömda insatser och inte heller uppgifter som kräver yrkeskunnig hantverkare eller tjänster som olika serviceföretag tillhandahåller. 
 
Vem är du?
Krav: 
- För denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet av serviceyrken, har tekniska kunskaper och färdigheter som du praktiskt kan tillämpa.
- Du har B-körkort då det ingår bilkörning i tjänsten.
- Du har en god fysik då arbetet är rörligt och även kan vara fysiskt krävande med bland annat tunga lyft.  
- Du ska behärska det svenska språket i tal och skrift samt har god dator/teknikvana.  
 Som fixare på Fixarservice ingår du i gemenskapen på hela Förebyggande enheten – mötesplatser för äldre, anhörigkonsulenter, uppsökare och teamet för trygg och säker hemgång. Dock är du den enda personen på Förebyggande enheten som har rollen fixare. Du behöver därför vara mycket självgående och ansvarsfull. Du ser möjligheter och arbetar lösningsfokuserat. Vidare har du god blick för vad som behöver göras, tycker om att ta egna initiativ, och trivs med varierande arbetsuppgifter. 
 Personliga egenskaper: 
- För att lyckas i rollen behöver du vara social och ha en god kommunikativ förmåga.
- Du har ett tillmötesgående och professionellt bemötande och har förmåga att planera, prioritera och organisera dina arbetsuppgifter.
- Du har empatisk förmåga och respekt för individen. 
Meriterande:
- Att du är flerspråkig
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
 
Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formaner
Fixarservice tillhör Förebyggande enheten där även uppsökare, anhörigkonsulenter, mötesplatser för seniorer samt teamet för trygg och säker hemgång ingår. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag dagtid men kvällar och helger kan undantagsvis förekomma. 
Välkommen till oss!
 
Övrigt
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre