Lediga jobb som Driftchef, fastighet i Södertälje

Se lediga jobb som Driftchef, fastighet i Södertälje. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Södertälje som finns hos arbetsgivaren.

Driftansvarig till Stockholm Södra

Ansök    Mar 8    Victoriahem AB    Driftchef, fastighet
Victoriahem utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtregioner. Många av våra hus byggdes under miljonprogrammet, och genom att investera i och utveckla hela stadsdelar skapar vi riktigt bra platser att bo på. Vi tar hand om ca 40 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Och vi växer. Nu söker vi en Driftansvarig till region Stockholm södra som innefattar våra fastighetsbestånd i Södertälje, Vårby/Visättra,... Visa mer
Victoriahem utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtregioner. Många av våra hus byggdes under miljonprogrammet, och genom att investera i och utveckla hela stadsdelar skapar vi riktigt bra platser att bo på. Vi tar hand om ca 40 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Och vi växer.

Nu söker vi en Driftansvarig till region Stockholm södra som innefattar våra fastighetsbestånd i Södertälje, Vårby/Visättra, Alby, Brandbergen, Jordbro och Nynäshamn.

Om tjänsten

I rollen som driftansvarig kommer du tillhöra förvaltarorganisationen och rapportera direkt till regionchefen. För att trivas i rollen behöver du ha lätt för att hitta ett gott samarbete med dina kollegor och medarbetare, samt drivas av nyfikenhet och utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- På plats bistå våra förvaltande organisationer med praktisk energi- och VVS konsultation

- Tillsammans med drifttekniker och förvaltare se över våra tekniska system och säkerställa optimeringar

- Arbetsleda och resursplanera drifttekniker inom regionen

- Årligen delta i budgetarbete för respektive orts medianvändning samt kvartalsvis lämna prognoser

- Årligen medverka till utbildning av ny driftpersonal i energieffektiv drift, rondering etc

- Medverka som stöd i upphandling av energiprojekt samt följa upp projektet under entreprenadtiden

- Teknisk och ekonomisk utvärdering av energiprojekt

- Ta fram nya lösningar och leda arbetet med att löpande utveckla våra arbetssätt inom området

- Omvärldsbevakning

Din profil

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom driftområdet, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har god erfarenhet inom ledarskap och ekonomistyrning, samt goda IT-kunskaper inom relevanta områden och system. Vidare ser vi att du som söker har flerårig erfarenhet av strategisk optimering i fastigheter (helst bostäder), och har praktiskt erfarenhet från VVS-området som entreprenör, konsult eller liknande.

Certifikat för behörighet inom området är meriterande, exempelvis certifierad energiexpert, OVK-behörighet eller liknande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser även att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.

Som person gillar du att dela med dig av din kunskap och trivs i nära samarbete med dina kollegor ute i förvaltningen. Du arbetar resultat- och lösningsorienterat och håller dig uppdaterad inom din profession och ditt expertområde. Vidare ser du logik och samband i komplex information, och löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna.

Vi erbjuder dig

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Inom regionen enligt överenskommelse

- Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Roger Malmquist på [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Driftledare inom fastighet till Coor i Södertälje

Coor har fått det stora förtroendet att leverera fastighetsservice till ett flertal sjukhus i södra Stockholm samt Södertälje. Med fokus på kompetens, engagemang och samarbete söker vi nu dig som tillsammans med oss vill vara med och utveckla vår fastighetsleverans genom kunskap och innovation med fokus på service i stjärnklass!   I ett nära partnerskap med vår kund spänner sig Coors uppdrag över flera områden där huvuddelen består av teknisk drift och fö... Visa mer
Coor har fått det stora förtroendet att leverera fastighetsservice till ett flertal sjukhus i södra Stockholm samt Södertälje. Med fokus på kompetens, engagemang och samarbete söker vi nu dig som tillsammans med oss vill vara med och utveckla vår fastighetsleverans genom kunskap och innovation med fokus på service i stjärnklass!  

I ett nära partnerskap med vår kund spänner sig Coors uppdrag över flera områden där huvuddelen består av teknisk drift och förvaltning. I vårt åtagande ställs det höga krav på oss både gällande kunskap, service och tillgänglighet som ska lämna ett positivt avtryck hos sjukhusets medarbetare samt besökare. Coors uppdrag är att säkerställa att den dagliga driften alltid fungerar samt utveckla servicenivån vidare till nya nivåer genom att ha ett ständigt fokus på förbättring och innovation. Vill du, tillsammans med oss, vara med och göra skillnad på riktigt?  

Om rollen 
Som driftledare kommer du arbetsleda ett antal fastighetsskötare och drifttekniker gällande daglig planering och kontroll på arbetsorder samt följa upp KPI´er som t ex tidsskrivning och ledtider. I din roll ingår även ansvaret för kontinuerlig driftoptimering och att brandskyddsarbete utförs. Coors organisation består av platschef, driftledare och tekniker där du tillsammans med ditt team kommer att få möjlighet att vara med på denna resa från start där ni tillsammans levererar och utvecklar vår servicelevarnas inom fastighet. Du är en viktig del av leveransen där du driver det dagliga arbetet med möten och planering och är samtidigt aktivt ute i kundens anläggninga och arbetar med ständiga förbättringar och förbättringsförslag. Vidare är du ett stöd för gruppen gällande fastighetstekniska frågor där du hanterar felanmälningar, bokningar och förfrågningar från kund.  

Exempel på arbetsuppgifter:   


• Ansvara för daglig samordning och ledning av gruppens verksamhet 
• Hantera arbetsorder i Faciliate och Maximo.
• Affärsmässig säljfokuserad genom ett ständigt proaktivt förbättringsarbete
• Hantera leverantörs- samt kundfakturor
• Säkerställa en professionell och tillfredsställande leverans gentemot slutkund 
• Leda och coacha medarbetare i det dagliga operativa arbetet 

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning med placering hos vår kund i Södertälje. 

Du
Vi söker dig som har fastighetsteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och trivs inom en omväxlande yrkesroll. Du har en grundförståelse för de tekniska systemen i en fastighet. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har tidigare ledarerfarenheter. Som person tänker vi oss att du har dokumenterad god administrativ förmåga där du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Har du erfarenhet av fastighetsdrift i sjukhusmiljö är det mycket meriterande. 

Din personlighet
Vi söker dig som har en positiv värdegrund och som besitter en god social förmåga där du med enkelhet är relationsbyggande med både kollegor samt kunder. Du har bra kommunikativ förmåga och väldigt god samarbetsförmåga där som ledare är trygg och lyhörd. Du uppskattar möjligheten till att ta ett tydligt ägarskap med eget driv där du är trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du arbetar utifrån ett lösningsorienterat förhållningssätt och är samtidigt strukturerad, analytisk och noggrann. Som person är du flexibel och gillar den tempoväxling som arbetet innebär. För att vara framgångsrik som driftledare behöver du vara både drivande och handlingskraftig. 

Vi erbjuder 
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med pension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.? På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. Här blir du en del av ett team som motiverar och hjälper varandra och som tillsammans skapar en fantastisk arbetsplats och kundupplevelse! 

Övrig information och kontaktuppgifter 
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta kontraktschef Simon Turtle, [email protected] samt via telefon 070-357 32 21 . Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR.

Coors kund äger och förvaltar skyddsobjekt och säkerhetsklassade anläggningar och detta medför att denna roll är säkerhetsklassad. Krav för anställning är godkänd säkerhetsprövning.

Läs gärna mer om vår rekryteringsprocess här

Vi ser fram emot din ansökan! 

Här hittar du mer info om Coors uppdrag hos Locum. 

Vi har noga övervägt vår rekryteringsstrategi och undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt av rekryteringsföretag samt säljare.


Hos oss blir du en del av en kultur där olikheter för oss framåt. Vi vet att magi skapas i mötet mellan olika bakgrunder, kompetenser och personligheter. Vi ser det varje dag.?Totalt är vi över 12?000 medarbetare och tillsammans kan vi åstadkomma mycket. Kom och gör oss bättre, utifrån vem du är. På Coor är du skillnaden. Visa mindre

Driftledare inom fastighet till Coor i Södertälje

Coor har fått det stora förtroendet att leverera fastighetsservice till ett flertal sjukhus i södra Stockholm samt Södertälje. Med fokus på kompetens, engagemang och samarbete söker vi nu dig som tillsammans med oss vill vara med och utveckla vår fastighetsleverans genom kunskap och innovation med fokus på service i stjärnklass!   I ett nära partnerskap med vår kund spänner sig Coors uppdrag över flera områden där huvuddelen består av teknisk drift och fö... Visa mer
Coor har fått det stora förtroendet att leverera fastighetsservice till ett flertal sjukhus i södra Stockholm samt Södertälje. Med fokus på kompetens, engagemang och samarbete söker vi nu dig som tillsammans med oss vill vara med och utveckla vår fastighetsleverans genom kunskap och innovation med fokus på service i stjärnklass!  

I ett nära partnerskap med vår kund spänner sig Coors uppdrag över flera områden där huvuddelen består av teknisk drift och förvaltning. I vårt åtagande ställs det höga krav på oss både gällande kunskap, service och tillgänglighet som ska lämna ett positivt avtryck hos sjukhusets medarbetare samt besökare. Coors uppdrag är att säkerställa att den dagliga driften alltid fungerar samt utveckla servicenivån vidare till nya nivåer genom att ha ett ständigt fokus på förbättring och innovation. Vill du, tillsammans med oss, vara med och göra skillnad på riktigt?  

Om rollen 
Som driftledare kommer du arbetsleda ett antal fastighetsskötare och drifttekniker gällande daglig planering och kontroll på arbetsorder samt följa upp KPI´er som t ex tidsskrivning och ledtider. I din roll ingår även ansvaret för kontinuerlig driftoptimering och att brandskyddsarbete utförs. Coors organisation består av platschef, driftledare och tekniker där du tillsammans med ditt team kommer att få möjlighet att vara med på denna resa från start där ni tillsammans levererar och utvecklar vår servicelevarnas inom fastighet. Du är en viktig del av leveransen där du driver det dagliga arbetet med möten och planering och är samtidigt aktivt ute i kundens anläggninga och arbetar med ständiga förbättringar och förbättringsförslag. Vidare är du ett stöd för gruppen gällande fastighetstekniska frågor där du hanterar felanmälningar, bokningar och förfrågningar från kund.  

Exempel på arbetsuppgifter:   


• Ansvara för daglig samordning och ledning av gruppens verksamhet 
• Hantera arbetsorder i Faciliate och Maximo.
• Affärsmässig säljfokuserad genom ett ständigt proaktivt förbättringsarbete
• Hantera leverantörs- samt kundfakturor
• Säkerställa en professionell och tillfredsställande leverans gentemot slutkund 
• Leda och coacha medarbetare i det dagliga operativa arbetet 

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning med placering hos vår kund i Södertälje. 

Du
Vi söker dig som har fastighetsteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och trivs inom en omväxlande yrkesroll. Du har en grundförståelse för de tekniska systemen i en fastighet. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har tidigare ledarerfarenheter. Som person tänker vi oss att du har dokumenterad god administrativ förmåga där du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Har du erfarenhet av fastighetsdrift i sjukhusmiljö är det mycket meriterande. 

Din personlighet
Vi söker dig som har en positiv värdegrund och som besitter en god social förmåga där du med enkelhet är relationsbyggande med både kollegor samt kunder. Du har bra kommunikativ förmåga och väldigt god samarbetsförmåga där som ledare är trygg och lyhörd. Du uppskattar möjligheten till att ta ett tydligt ägarskap med eget driv där du är trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du arbetar utifrån ett lösningsorienterat förhållningssätt och är samtidigt strukturerad, analytisk och noggrann. Som person är du flexibel och gillar den tempoväxling som arbetet innebär. För att vara framgångsrik som driftledare behöver du vara både drivande och handlingskraftig. 

Vi erbjuder 
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med pension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.? På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. Här blir du en del av ett team som motiverar och hjälper varandra och som tillsammans skapar en fantastisk arbetsplats och kundupplevelse! 

Övrig information och kontaktuppgifter 
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta kontraktschef Simon Turtle, [email protected] samt via telefon 070-357 32 21 . Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR.

Coors kund äger och förvaltar skyddsobjekt och säkerhetsklassade anläggningar och detta medför att denna roll är säkerhetsklassad. Krav för anställning är godkänd säkerhetsprövning.

Vi genomför bakgrundskontroll på all vår personal. Vill du veta mer klicka här

Vi ser fram emot din ansökan! 

#tipsaCoor


Hos oss blir du en del av en kultur där olikheter för oss framåt. Vi vet att magi skapas i mötet mellan olika bakgrunder, kompetenser och personligheter. Vi ser det varje dag.?Totalt är vi över 12?000 medarbetare och tillsammans kan vi åstadkomma mycket. Kom och gör oss bättre, utifrån vem du är. På Coor är du skillnaden. Visa mindre

Platschef till Coor i Södertälje

Coor har fått det stora förtroendet att leverera fastighetsservice till ett flertal sjukhus i södra Stockholm samt Södertälje. Med fokus på kompetens, engagemang och samarbete söker vi nu dig som tillsammans med oss vill vara med och utveckla vår fastighetsleverans genom kunskap och innovation med fokus på service i stjärnklass!   I ett nära partnerskap med vår kund spänner sig Coors uppdrag över flera områden där huvuddelen består av teknisk drift och fö... Visa mer
Coor har fått det stora förtroendet att leverera fastighetsservice till ett flertal sjukhus i södra Stockholm samt Södertälje. Med fokus på kompetens, engagemang och samarbete söker vi nu dig som tillsammans med oss vill vara med och utveckla vår fastighetsleverans genom kunskap och innovation med fokus på service i stjärnklass!  

I ett nära partnerskap med vår kund spänner sig Coors uppdrag över flera områden där huvuddelen består av teknisk drift och förvaltning. I vårt åtagande ställs det höga krav på oss både gällande kunskap, service och tillgänglighet som ska lämna ett positivt avtryck hos sjukhusets medarbetare samt besökare. Coors uppdrag är att säkerställa att den dagliga driften alltid fungerar samt utveckla servicenivån vidare till nya nivåer genom att ha ett ständigt fokus på förbättring och innovation. Vill du, tillsammans med oss, vara med och göra skillnad på riktigt?  

Om rollen 
I rollen som platschef inom detta nya spännande kunduppdrag har du det övergripande ansvaret för hela fastighetsförvaltningen som bland annat innefattar byggprojekt, fastighetsteknik, hyresavtal samt viss projektledning. Du har ett helhetsansvar för medarbetare, leverans, kund, ekonomi och kvalitét inom ditt område. Du skapar och utvecklar en god kundrelation där du inom din verksamhet säkerställer att ditt team levererar goda resultat med service i stjärnklass. I allt du gör agerar du som en förebild när det kommer till ledarskap, service, affärsmässighet och bemötande.  Som platschef har du ett helhetsansvar för fastighetsleveransen, där dina ansvarsområden är följande:


• Daglig samordning och ledning av medarbetare och serviceleverans 
• Säkerställa att gruppen?arbetar på ett välorganiserat, effektivt sätt efter fastställda rutiner 
• Driva?ett aktivt ledarskap och utveckla dina medarbetare  
• Utveckla och upprätthålla en god och affärsmässig kommunikation med kund 
• Resultatansvar samt ansvar för det löpande ekonomiarbetet 

Som platschef har du en viktig roll i vår organisation där du ges stort mandat med möjlighet till att utveckla vår nya fastighetsleverans samt dess organisation. I vår verksamhet kommer du enligt gällande rollbeskrivning bli anställd som sitechef. Du kommer att rapportera till kontraktschef samt ingå i kontraktets ledningsgrupp.? 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning på 6 månader med placering i Södertälje.

Du
Vi tänker oss att du har en flerårig ledarskapsbakgrund med relevant erfarenhet av en motsvarande befattning inom fastighetsbranschen där det är meriterande om du har vidareutbildning inom fastighetsteknik eller förvaltning alternativt flerårig motsvarig arbetslivserfarenhet.?Vidare har du goda ekonomiska kunskaper där bokslut och resultatuppföljning är en naturlig del likväl som goda kunskaper om drift- och underhållsarbete samt systematiskt brandskyddsarbete. Du behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift samt är en van systemanvändare med goda kunskaper i Officepaketet.

Din personlighet
Som person besitter du en god förmåga till att bygga ett framgångsrikt team som arbetar tillsammans för att nå uppsatta mål. Du är flexibel och van vid att arbeta i en föränderlig arbetssituation samt är strukturerad och är duktig på att planera. Du har förmågan att entusiasmera, leda och stötta dina kollegor genom ett förtroendeingivande sätt där du med enkelhet skapar goda relationer med både kunder och övriga medarbetare. Givetvis har du ett övergripande tekniskt intresse samt förståelse där du genom ditt lösningsorienterade förhållningssätt har ett driv till att utveckling samt förbättring gällande vår totala fastighetsleverans.

Vi erbjuder 
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med pension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.? Inom Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen/kontraktet såväl som inom andra delar av vårt företag. 

Här blir du en del av ett team som motiverar och hjälper varandra och som tillsammans skapar en fantastisk arbetsplats och kundupplevelse! 

Övrig information och kontaktuppgifter 
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta kontraktschef Simon Turtle, [email protected] samt via telefon 070-357 32 21 . Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR.

Coors kund äger och förvaltar skyddsobjekt och säkerhetsklassade anläggningar och detta medför att denna roll är säkerhetsklassad. Krav för anställning är godkänd säkerhetsprövning.

Läs gärna mer om vår rekryteringsprocess här

Vi ser fram emot din ansökan! 

Här hittar du mer info om Coors uppdrag hos Locum. 

Vi har noga övervägt vår rekryteringsstrategi och undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt av rekryteringsföretag samt säljare.


Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen. Visa mindre

Driftchef - drift och media

Driftchef - drift och media AstraZeneca Södertälje Brinner du för affärer, ledarskap och teknik och letar efter ett innovativt och hållbart företag att utvecklas inom? Vi erbjuder nu en spännande tjänst som driftchef till vår enhet inom driftentreprenader på AstraZeneca. Vi är i en tillväxtfas och arbetar intensivt med att starta upp nya projekt. Vi räknar med att få fler projekt och jobbar mot ett mer hållbart samhälle. Vårt arbete gör ett positivt avt... Visa mer
Driftchef - drift och media AstraZeneca
Södertälje
Brinner du för affärer, ledarskap och teknik och letar efter ett innovativt och hållbart företag att utvecklas inom? Vi erbjuder nu en spännande tjänst som driftchef till vår enhet inom driftentreprenader på AstraZeneca.
Vi är i en tillväxtfas och arbetar intensivt med att starta upp nya projekt. Vi räknar med att få fler projekt och jobbar mot ett mer hållbart samhälle. Vårt arbete gör ett positivt avtryck på miljön på grund av en energiintensiv industri. Tack vare en väldigt engagerad kund så utvecklas du som person otroligt fort. Arbetssättet präglas av innovativa lösningar och varje dag gör vi upptäckter som inspirerar oss.


"Jag har alltid jobbat med teknik och människor och brinner för affärer samt att hjälpa kunder till en enklare vardag. Inom vår avdelning Managed Services kombinerar vi detta och erbjuder en teknisk leverans där alla medarbetare bidrar med sina specialiteter.
Vår framtidsvision är att tillsammans med vår kund utveckla vår leverans och alla medarbetare, vilket kommer skapa förutsättningar för en stabil och säker produktion i Södertälje. Vi erbjuder ett växlande och ansvarsfullt arbete med bra kollegor hos en fantastisk kund i en spännande miljö."
- Anton Törnkvist, projektledare


Dina arbetsuppgifter
Som driftchef leder du verksamhetsområdet för drift och mediaförsörjning. Driftenheten jobbar främst med tekniska serviceuppdrag inom industri, energi och fastigheter samt media, och ansvarar för disciplinerna tryckluft, ånga, sjövatten, kyla, värme, ventilation, styr & regler och beredskap. Du leder, driver och utvecklar din grupps dagliga och långsiktiga arbete och är ansvarig för din enhets ekonomiska resultat och försäljning till den egna resultatenheten med kundansvar.
Personalansvar
Utveckla och stimulera medarbetare som individ och grupp
Resursplanering, beredskap och jourhantering
Ekonomiskt ansvar för kalkylering, fakturering samt uppföljning
Vidareutveckla och effektivisera den tekniska driften
Stötta sina tekniker till att utveckla expertisen hos kund
Miljö- och arbetsmiljöansvar
Lämna åtgärdsförslag till planerade underhåll
Projektledning av ombyggnationer och moderniseringar



Servicechefen rapporterar till distriktschefen och ingår även i distriktets ledningsgrupp.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen som driftchef söker vi dig som har en stark drivkraft att göra affärer, där du fördjupar och skapar nya kundrelationer. Vidare har du kunskap och erfarenhet inom:
Driftteknisk utbildning inom fastighetstekniska system
Dokumenterad ledarerfarenhet 2-5 år
Erfarenhet från industri är meriterande
Erfarenhet av att kalkylera, sälja och driva projekt
Förmåga att bygga relationer, vara drivande, målinriktad och road av att göra affärer
Erfarenhet av utvecklings- och förbättringsarbete i samarbete med kund



För att lyckas ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och ett tydligt ledarskap som får människor att växa, motiveras och utvecklas.
Vi erbjuder
En gedigen introduktion, som nyanställd ska du få möjlighet att växa med uppgiften utifrån din bakgrund och erfarenhet för att lyckas inom Caverion. Du erbjuds en säker och trygg arbetsmiljö där vi regelbundet erbjuder interna och externa kurser för att tillgodose att du har den kompetens som marknaden kräver samt att vi genom att satsa på din kompetens ska kunna leda den tekniska utvecklingen inom företagets verksamhetsområden.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Josefine Peterson, 0702-501429, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!

Kort om Caverion
Building performance När du jobbar på Caverion växer du med oss. I takt att du skaffar dig nya kunskaper, får du också nya möjligheter. Vi uppmuntrar våra medarbetare att lära som en del av jobbet- att ställa frågor, be om hjälp och dela med sig av kunskaper. Du får också hos oss ett stort nätverk inom alla teknikområden. Vi finns i 11 länder, i Sverige är vi ungefär 3000 medarbetar och vi finns på 75 orter från Ystad till Kiruna. Läs mer på www.caverion.se
Building Performance betyder att vi bygger våra omgivningar på ett smart och hållbart sätt så att företag lyckas, och att människor mår bra. Vill du veta hur? Ta en tur smartcity.caverion.com Visa mindre

Föreningen Mikaelgården i Järna söker Driftsansvarig / driftschef

Mikaelgården bedriver Waldorfskola 1-9 samt boende inom både HVB och LSS, för barn och ungdomar. Våra Eleverna har ofta olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Vi arbetar utifrån en antroposofisk värdegrund med läkepedagogisk inriktning. I verksamheten samverkar den vackra omgivningen, den sociala miljön och de pedagogiska insatserna som en helhet för att ge barnet en god chans till utveckling. Som driftsansvarig/ driftschef hos oss arbetar du med ... Visa mer
Mikaelgården bedriver Waldorfskola 1-9 samt boende inom både HVB och LSS, för barn och ungdomar. Våra Eleverna har ofta olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Vi arbetar utifrån en antroposofisk värdegrund med läkepedagogisk inriktning. I verksamheten samverkar den vackra omgivningen, den sociala miljön och de pedagogiska insatserna som en helhet för att ge barnet en god chans till utveckling. Som driftsansvarig/ driftschef hos oss arbetar du med drift och underhåll av verksamhetens fastigheter och yttre och inre miljö som helhet och är med och bedömer och planerar behov och åtgärder. Vi söker dig:Som är utbildad eller har erfarenhet av fastighetsskötsel och/ eller snickeriarbete eller liknande.Som kan arbeta strukturerat, självständigt och tar ansvar.Som får saker gjorda, är lösningsorienterad och kan planera och delegera.har ledaregenskaper och kan handleda medarbetare.Som har ett positivt bemötande, god samarbetsförmåga och har hjärtat med i arbetet.Har b-körkort eller högreHar lite datavana och behärskar svenska i tal och skrift.            Dina arbetsuppgifter Du leder arbetet i vaktmästeriet och planerar tillsammans med ledning kommande insatser och åtgärder. Arbetet i vaktmästeriet består av in- och utvändigt reparations- och underhållsarbete av fastigheter och kringliggande miljö. Arbetet innehåller även årstidsbundna uppgifter som tex snöröjning, halkbekämpning, bevattning och samarbete med trädgård och park. Kom och bli en i vårt glada gäng som trivs på jobbet!Antagning och intervjuer sker fortlöpande. Ansökan innehållande ett kort personligt brev, CV och referenshänvisning, eventuella frågor mailas till: [email protected] Visa mindre

Teknisk förvaltare bostäder till SBB Stockholm/Mälardalen

Ansök    Okt 29    Therese Malk AB    Driftchef, fastighet
Samhällsbyggnadsbolaget är Nordens ledande aktör inom social infrastruktur. Vi äger bostads- och samhällsfastigheter i hela Norden och har som grundidé att utveckla, äga och förvalta långsiktigt med låg risk. Som partner till Sveriges kommuner vill vi bidra till att skapa ändamålsenliga lokaler för välfärdens viktigaste verksamheter. SBB har en stark balansräkning och tillhör den utvalda gruppen av svenska fastighetsbolag som erhållit en så kallad Investm... Visa mer
Samhällsbyggnadsbolaget är Nordens ledande aktör inom social infrastruktur. Vi äger bostads- och samhällsfastigheter i hela Norden och har som grundidé att utveckla, äga och förvalta långsiktigt med låg risk. Som partner till Sveriges kommuner vill vi bidra till att skapa ändamålsenliga lokaler för välfärdens viktigaste verksamheter.

SBB har en stark balansräkning och tillhör den utvalda gruppen av svenska fastighetsbolag som erhållit en så kallad Investment grade rating. Med hjälp av ett starkt kassaflöde och långa hyreskontrakt kan företaget fortsätta utvecklas och expandera. Tack vare vårt fokus på långsiktighet kan vi uppfylla vår ambition att bli Nordens största bolag för bostäder och samhällsfastigheter.

Vi söker erfaren teknisk bostadsförvaltare till SBB Stockholm/Mälardalen

Är du en rutinerad teknisk förvaltare som tycker om att arbeta med högt ställda mål inom energieffektivisering? Gillar du att arbeta självständigt med stort eget ansvar och möjlighet att påverka? Vi växer och söker nu en teknisk förvaltare som kommer att stödja hela regionen gällande tekniska frågor och projekt i regionens bostadsfastigheter. Följ med oss på vår spännande resa!

Tjänsten

Du tillhör Bostäder Region Stockholm/Mälardalen som idag består av ca 15 kollegor inom förvaltning, uthyrning, fastighetsdrift och -skötsel. Tjänsten är en utökning och du har kollegor med motsvarande roll i andra regioner och ingår i ett nationellt team av tekniska förvaltare. Vi erbjuder dig en bred och självständig roll som du får stora möjligheter att forma. Du rapporterar till regionchefen.

Huvudsakliga ansvarsområden

- Bistå förvaltare och fastighetstekniker som sakkunnig för tekniska frågor inom bygg, installationer och mark
- Uppföljning och analys av energiförbrukning. Föreslå och efter beslut genomföra energibesparande åtgärder samt upprätta löpande energisparprogram för respektive fastighet
- Kontakt med hyresgäster, fastighetsägare, konsulter, entreprenörer och myndigheter, främst gällande tekniska frågor
- Tillsammans med förvaltaren utreda och samordna erforderligt reparations- och underhållsbehov av fastigheterna. Upprätta underhållsplaner på kort och lång sikt
- Planera, upphandla och genomföra hyresgästanpassningar, underhåll av byggnader och installationer, energieffektiviseringsprojekt mm
- Tillse att försäkringskrav och myndighetskrav uppfylls
- Följa den tekniska utvecklingen och driva implementering av ny teknik i fastigheterna, vara à jour med lagar och förordningar samt bevaka energi- och byggutvecklingsfrågor
- Projektleda mindre ombyggnader och hyresgästanpassningar
- Delta i energibesparingsprojekt


Bostadsbestånden i regionen finns bland annat i Söderfors, Enköping, Södertälje och Vallentuna. Du samarbetar med medarbetare på kontoren i Västerås, Södertälje och Spånga. Tjänsten innebär resor inom regionen.

Vi erbjuder

Du kommer till ett expansivt entreprenörsdrivet börsbolag med ambitioner att skapa värde och nytta. Du får stort eget ansvar och frihet i rollen och det kommer att finnas goda utvecklingsmöjligheter. Vi har högt ställda mål inom energi och ska bli klimatpositiva senast år 2030. Hos oss jobbar du både högt och lågt och vi har en mycket prestigelös och utvecklingsorienterad företagskultur.

Kvalifikationer och erfarenheter

- Relevant utbildning inom teknisk fastighetsteknik
- Gedigen erfarenhet från teknisk drift och förvaltning med goda kunskaper i tekniska installationer (el, ventilation, styr & regler, IT och säkerhet)
- Erfarenhet av projektledning och arbetsledning
- Erfarenhet från energiuppföljnings- och förvaltningssystem
- Kännedom om upphandling av entreprenader
- God administrativ förmåga
- B-körkort


Du kan tex ha erfarenhet som driftchef eller projektledare hos en fastighetsägare, som arbetsledare hos en entreprenör eller så är du kanske teknisk förvaltare idag. Det är viktigt att du brinner för att energioptimera bostadsfastigheter och förstår hur man justerar undercentraler.

Personliga egenskaper

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som är självgående, har ett affärsmässigt tänk kring investeringar och som kan prioritera. Då beståndet kommer att växa är det också viktigt att du kan hantera förändringar och inte stressas av det. Du jobbar strukturerat, tar initiativ och är handlingskraftig. SBB är ett entreprenöriellt bolag där varje medarbetare tar ansvar och bidrar med positiv energi och vill bidra till resultat och utveckling.

Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 30 november 2021. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21 eller Therese Malk på telefon 072-389 99 76. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se (http://www.properpeople.se) . Visa mindre